نشست هماهنگی اعزام جامعه ایثارگری به عتبات عالیات در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4123297
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

نشست هماهنگی اعزام جامعه ایثارگری به عتبات عالیات در بوشهر برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی اعزام جامعه ایثارگری به عتبات عالیات، امروز، یکم اسفندماه در سالن کنفرانس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر برگزار شد.

نشست هماهنگی اعزام جامعه ایثارگری به عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا از بوشهر، طی آیینی امروز یکم اسفندماه، در نخستین نشست هماهنگی اعزام جامعه ایثارگری به عتبات عالیات، تفاهم‌نامه‌ای میان جواد جعفری، مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر و نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر در سالن کنفرانس این اداره‌کل منعقد شد.

نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر در این نشست با بیان اینکه مهم‌ترین ماموریت بنیاد خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران است، گفت: با توجه به تدابیر و دستور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور فصل جدید پیش ثبت‌نام و اعزام خانواده‌های شهدا و ایثارگران به سفرهای زیارتی عتبات عالیات آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه سهم امسال خانواده‌های جامعه ایثارگری در این استان نزدیک به چهار هزار نفر است، گفت: سرپرست خانوار جامعه ایثارگری می‌تواند تعداد ۳ نفر همراه از مشمولان تحت پوشش خود را به‌منظور اعزام به سفرهای زیارتی عتبات عالیات از طریق پایگاه اینترنتی شاهدان کوثر ثبت‌نام کند.

وی با اشاره به اینکه پدر و مادر و فرزند و همسر شهید، جانباز و همسر جانباز، آزاده و همسر آزاده به‌عنوان مشمولان جامعه ایثارگری برای ثبت‌نام و اعزام به سفر زیارتی عتبات عالیات محسوب می‌شوند، اظهارکرد: خانواده‌های جامعه ایثارگری بعد از ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی شاهدان کوثر، می‌توانند بخشی از هزینه‌بهای سفر زیارتی عتبات عالیات را در قالب وام تسهیلات بانک دی دریافت کنند.

غلام‌پور با بیان اینکه قریب به ۱۰ میلیون ریال هزینه بلاعوض سفر خانواده‌های جامعه ایثارگری از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور واریز می‌شود، گفت: افراد مشمول جامعه ایثارگری می‌توانند بعد از ثبت‌نام برای دریافت وام بانکی سفرهای عتبات عالیات به بانک دی مراجعه کنند.

وی افزود: میزان تسهیلات بانکی برای تشرف به سفر هوایی به عتبات عالیات به ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال و میزان سقف وام بانکی برای اعزام زمینی به ازای هر نفر ۴۰ میلیون ریال است و همچنین مابه‌ تفاوت هزینه اعزام به عهده افراد مشمول تحت پوشش بنیاد شهید و جامعه ایثارگری است.

جواد جعفری، مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر، نیز در جریان این نشست در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر،گفت: تا کنون با بنیاد شهید استان‌ها این تفاهم‌نامه‌ انعقاد و امضا شده است و اکنون در ۱۳ استان، فرایند و روند اعزام با حضور ۳ هزار نفر زائر از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در قالب ۸۰ کاروان به سفر زیارتی نجف‌ اشرف، کربلا، کاظمین و سامراء انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیاحتی و گردشگری شاهدان کوثر با اعلام اینکه فصل جدید اعزام خانواده‌های شهيدان و ایثارگران بوشهری به عتبات عالیات آغاز شد، بیان کرد: افراد مشمول جامعه ایثارگری به هنگام تشرف به سفرهای زیارتی عتبات عالیات به‌مدت ۳ روز در شهر نجف‌ اشرف و ۳ روز در کربلا و یک روز در کاظمین و سامرا اسکان خواهند داشت.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست با نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های سیاحتی و زیارتی استان بوشهر به‌منظور نحوه چگونگی اعزام خانواده‌های مشمول تحت پوشش بنیاد شهید و جامعه ایثارگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.



حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha