آموزه‌های پیامبر اسلام ظرفیت‌های بشر را به فعلیت می‌رساند
کد خبر: 4122731
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

آموزه‌های پیامبر اسلام ظرفیت‌های بشر را به فعلیت می‌رساند

امام جمعه همدان با بیان اینکه تعالیم و آموزه‌های پیامبر بزرگوار اسلام تربیت کننده و رشد دهنده و استعدادها و ظرفیت‌های بشر را به فعلیت می‌رساند، گفت: این نشان می‌دهد که هر کس به تعالیم پیغمبر نزدیک‌تر بشود بیشتر تربیت شده و بیشتر تکامل پیدا می‌کند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز، 28 بهمن‌ماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در سن 40 سالگی مبعوث شد و بالاترین تجلی اعظم خدا که در عالم عنایت کرده مبعث پیامبراکرم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام حتی قبل از بعثت نیز عزلت نشینی و عبادت‌هایی را در غار حرا داشتند، گفت: با مبعث ایشان دنیا رنگ و بویی دیگر یافت.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه با مبعث پیامبر(ص) و نزول قرآن عالم تغییر کرد، گفت: حقیقت قرآن کریم یک بحث مفصلی است، قرآن کریم صرفاً الفاظ خاصی نیست که گفتنش کار آسانی باشد بالاترین معارف در قرآن برای ما ارائه شده  که دریافت این معارف و حقایق باید توسط کسی صورت گیرد که مصون از خطا باشد و این را کار پیامبر بزرگوار اسلام انجام دادند.

شعبانی با بیان اینکه تعالیم و آموزه‌های پیامبر بزرگوار اسلام تربیت کننده رشد دهنده و استعدادها و ظرفیت‌های بشر را به فعلیت می‌رساند، افزود: این نشان می‌دهد که هر کس به تعالیم پیغمبر نزدیک تر بشود بیشتر تربیت شده و بیشتر تکامل پیدا می‌کند، آغاز این حرکت با بسم الله الرحمن الرحیم است و این بسم الله گفتن پیغمبر و نتیجه‌اش تربیت امیرالمومنین(ع) در دامن پیامبر(ع) ائمه اطهار، تربیت ابوذرها و مسلمانان و اولیای بزرگ الهی است و همه نیز باید در عمل به آموزه‌های قرآن و اسلام پیشگام باشیم.

وی افزود: یکی از فلسفه‌های مبعث پیامبر بزرگوار اسلام رشد جامعه است که بدون اصلاح سیاسی و بدون اصلاح ساختارهای سیاسی امکان پذیر نیست تحقق رشد و تکامل در جامعه یکی از لوازم اصلاح سیاست‌ورزی‌هاست اصلاح کسانی است که مسئولیت و مدیریت جامعه را دارند و اگر در این ساختارها مسئولان و کسانی که مدیریت اجتماعی و مرجعیت سیاسی دارند اصلاح نشوند طبیعتاً تحقیق و آموزه‌های مبعث با مشکل مواجه خواهد شد.

امام جمعه همدان بیان کرد: اسلام و تشیع یک دین سیاسی و یک مکتب سیاسی است و باید مجاری سیاسی و مسئولان حاکمیت و کسانی که حاکم در جامعه و تأثیرگذار در فرهنگ و سیاست هستند اصلاح شود تا جامعه به سمت تعالی برود.

شعبانی افزود: تحقق آموزه‌ها در صورتی امکان‌پذیر است که سیاست اصلاح بشود و چقدر پیامبر بزرگوار اسلام نسبت به این مسئله توجه داشتند لذا مکتب ما یک مکتب سیاسی است هیچ کس نمی‌تواند تعلیم شده آموزش‌دیده مکتب مبعث پیامبر بزرگوار اسلام باشد اما نسبت به سیاست بی‌توجه باشد. ما در فعالیت سیاسی نیازمند توجه به اخلاق سیاسی هستیم.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب درهمین سخنرانی‌های اخیر فعالیت سیاسی نیازمند به توجه و اخلاق سیاسی است و باید مراقب باشیم، تصریح کرد: نباید فعالیت‌های سیاسی به نحوی باشد که اگر جناح خاصی سر قدرت آمد، مدام جریان مخالف، کوچکترین نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت را نادیده بگیرد، تخریب در عرصه سیاست، برخلاف اخلاق سیاسی است البته لازم است اگر نقاط ضعفی را مشاهده می‌کنیم دلسوزانه آن را بیان کنیم.

شعبانی ضمن تقدیر از حضور باشکوه و کم نظیر در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور نشان داد که دشمن ملت ما را نمی‌شناسند و تصویر سازی دشمن از ملت ما، تصویر سازی دروغین است حضور مردم در صحنه به معنای عدم انتقاد و گله نیست، چرا که گله‌مندی منافاتی با طرفدار انقلاب بودن ندارد.

وی گفت: معنای انقلابی بودن، این است که نسبت به نقاط ضعف گله‌مند باشیم، نه آنکه مشکلات را توجیه کنیم و امروز نیازمند شناسایی نقاط ضعف، اعتماد به توانایی‌های داخل و اقدام انقلابی برای رفع مشکلات هستیم.

خطیب جمعه همدان افزود: این تفکر اشتباهی است که اگر کسی گله‌مندی نسبت مشکلات دارد به معنای مخالفت با نظام و انقلاب است و حضور مردم با وجود همه مشکلات یعنی آنها برای اسلام و تحقق آموزه‌های الهی در جامعه به میدان آمدند و مسئولان باید همانند مردم این چنین باشند و برای اعتلای کلمه الله در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد هر کسی را با دین خدا می‌سنجیم و لذا هر مسئول یا فردی موجب ضعف آموزه‌های الهی شود، عمل او غیر انقلابی است گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود نسبت به کنترل تورم و کاهش ارزش پول ملی مکرر تذکر داده‌اند، دولت در حال تلاش برای رفع مشکلات است، حتی سفر به چین نیز در همین راستا بود اما کنترل تورم‌ و رفع مشکلات را مردم باید احساس کنند و مهم تر از انجام این سفرها این است که مردم از منافع این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شوند

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و چین و روسیه از طرف آمریکا تحریک شده‌اند و این موضوع می‌تواند شراکت راهبردی در حوزه سیاست خارجی را ایجاد کند و تحلیل گران نسبت به عملکرد دولت و سفر اخیر رئیس جمهور انصاف را رعایت کنند

شعبانی در پایان گفت: رفع مشکل ترافیک از مطالبات مردم همدان است که استاندار همدان نیز وعده‌ پیگیری آن را داده‌اند.

انتهای پیام
captcha