نقش‌آفرینی مردم در فعالیت‌های فرهنگی ضروری است
کد خبر: 4122099
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
آیت‌الله محامی:

نقش‌آفرینی مردم در فعالیت‌های فرهنگی ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: در فضای کنونی رسانه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و نهادهای مردمی خودجوش از اهمیت بالایی برخوردارند و باید زمینه نقش آفرینی بیشتر مردم در فعالیت‌های فرهنگی را فراهم کنیم.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان شامگاه، ۲۴ بهمن‌ماه، در مجمع عمومی قرارگاه فرهنگی استان ضمن تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نقشه اصلی دشمن در اتفاقات اخیر استان ایجاد دو قطبی‌سازی است که مقام معظم رهبری نیز به خوبی از این موضوع، مطلع و علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته فرمودند: دستگاه‌های مختلف باید کار خود را انجام دهند و در مقابل، هیئتی را نیز برای دلجویی به استان فرستادند تا مانع از ایجاد دو قطبی در استان باشد.
 
امام‌جمعه زاهدان همچنین به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و افزود: علیرغم تبلیغات سوء دشمن برای بازدارندگی مردم از شرکت در این راهپیمایی عظیم و نیز وجود مشکلات مختلف در سطح کشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشور و حماسی داشتند، در سیستان و بلوچستان نیز علیرغم وجود مشکلات مختلف شاهد حضور بیش از گذشته مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم.
 
وی گفت: چنین حماسه‌ای جای تبریک مضاعف دارد از این جهت که مردم فهیم، نجیب، صبور و با بصیرت انقلابی در صحنه حضور پیدا کرده و دشمنان را ناکام گذاشتند، خیلی‌ از افراد انتظار چنین راهپیمایی باشکوهی را نداشتند اما مقام معظم رهبری براساس شناخت مردم و رابطه عاطفی خود با آنها از این حضور اطمینان داشته و بیان فرمودند: امسال هم راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه همدلی و وحدت است که به لطف الهی خواسته ایشان تحقق پیدا کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تنها گوشه‌ای از نعمت‌های خداوند متعال است و این انقلاب می‌تواند در جبهه مقاومت و فضای جهان اسلام عمق پیدا کند، دل افراد آزاده را جذب کرده، گسترش یابد و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.
 
آیت‌الله محامی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند انقلاب اسلامی محکم و استوار خواهد بود، اعضای قرارگاه فرهنگی باید از نعمت انقلاب به درستی استفاده و در این جهت انجام وظیفه کنند.
 
وی افزود: در شرایط کنونی کشور و شبیخون فرهنگی دشمن، ما نیز به‌عنوان اعضای قرارگاه فرهنگی باید به درستی ایفای نقش کرده و کار خود را به شیوه مطلوب انجام دهیم، ما نباید به آنچه انجام شده اکتفا کنیم زیرا راه نرفته بسیار است.
 
امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: مسئولان نباید حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را به پای فعالیت‌های خود بگذارند زیرا این حضور برگرفته از عشق مردم نسبت به نظام اسلامی، مقام معظم رهبری و خون شهداست و باید به جبران و سپاسگزاری این حرکت حماسی در هر جایگاهی که هستند تلاش مضاعف داشته باشند.
 
آیت‌الله محامی با بیان اینکه هدف از تشکیل قرارگاه فرهنگی افزایش حجم فعالیت‌های فرهنگی، تسریع و هدایت‌گری امورات و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در فعالیت‌های فرهنگی است، افزود: قرارگاه فرهنگی باید در حوادث اخیر استان حضور جدی پیدا می‌کرد که متأسفانه با تأخیر انجام شد اما همچنان این مسیر نیازمند فعالیت است و قرارگاه فرهنگی باید در این جهت حضور جدی داشته باشد.
 
وی گفت: باید از حیث قرارگاه فرهنگی به تحرکات دشمن توجه داشته و برنامه‌ریزی کنیم تا در مقابل حمله آنها ضد حملات قوی‌تری داشته باشیم.در فضای کنونی رسانه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و نهادهای مردمی خودجوش از اهمیت بالایی برخوردارند و باید زمینه نقش آفرینی بیشتر مردم در فعالیت‌های فرهنگی را فراهم کنیم.
انتهای پیام
captcha