فتوایی که دستور آغاز حمله به اسلام‌ستیزی بود
کد خبر: 4121988
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
در سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام(ره)

فتوایی که دستور آغاز حمله به اسلام‌ستیزی بود

صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام(ره) در 34 سال پیش در حقیقت آغازگر حمله مستقیم و آشکار نه به یک فرد بلکه به یک جریان صهیونیستی و الحادی بود که اسلام‌ستیزی را به منزله یک مأموریت تعریف کرده بود اما در عمل فتوای امام(ره) هزینه هتاکی به مقدسات را به شدت بالا برد و دشمن نتوانست با تکرار توهین‌ به اسلام بی‌تفاوتی و انفعال را در میان امت اسلامی ایجاد کند.

صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام(ره)

به گزارش ایکنا، امروز سی و چهارمین سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی(ره) است. این حکم در 25 بهمن 1367 پس از چاپ و انتشار کتاب «آیات شیطانی» صادر شد و امام(ره) با صدور این حکم در حقیقت از همان گام اول برخورد جدی، قاطع و بدون مسامحه با هتاکان به مقدسات اسلامی و اسلام‌ستیزان را در دستور کار قرار دادند و این همان راهکاری است که امروز تحت عنوان بالا بردن هزینه توهین به پیامبر اکرم (ص) و قرآن و مجموعه مقدسات دینی مطرح می‌شود.

خوب است به همین مناسبت ابتدا متن پیام تاریخی امام خمینی(ره) را مرور کنیم:

«بسمه تعالی‏

إنا لله و إنا إلیه راجعون‏

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‏‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌‏باشند. از مسلمانان غیور می‏‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله.

ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

روح الله الموسوی الخمینی‏»

گویا امام(ره) با این حکم شرعی آینده‌ای را نیز می‌دیدند که اسلام‌هراسان و اسلام‌ستیزانی پس از سلمان رشدی بخواهند در کمال امنیت و آرامش دست به چنین اهانت‌ها و اقدامات گستاخانه‌ای بزنند و لذا برخورد قاطع و فعالانه و انقلابی را در دستور کار قرار دادند.

به واقع باید گفت حکم قاطع امام(ره)‌ مجموعه جهان اسلام و حتی پیروان ادیان ابراهیمی نسبت به مسئله هتک حرمت مقدسات دینی حساس و هوشیار کرد و به منزله یک هشدار به امت اسلامی بود که اگر مسیر بی‌عملی و بی‌تفاوتی را در مقابل اسلام‌ستیزی در پیش بگیرند دشمن به همین‌جا بسنده نخواهد کرد و گام به گام پیشروی می‌کند تا جایی که حتی نام بردن از اسلام را در غرب جرم‌انگاری کند.

با گذشت سه دهه از صدور این حکم، بیش از پیش می‌توان متوجه آینده‌نگری و ژرف‌اندیشی حضرت امام(ره) در خصوص اهداف و نیات شوم جریان صهیونیستی و الحادی که پشت سر فردی همچون سلمان رشدی پنهان بود، شد. در حقیقت این حکم نه فقط علیه فردی همچون سلمان رشدی بلکه اعلام جنگ علیه جریان منحوس صهیونیستی اسلام‌ستیزی بود و امام(ره) با اینت اقدام ضریب حساسیت امت اسلامی را در مقابل این جریان خزنده و نه فقط سلمان رشدی کرد.

با اقدام امام(ره) تجدید حیات دوباره اسلام در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی، نسبت به اقدام غربی‌ها در حمله آشکار و هتاکانه به اسلام در قالب پروژه کتاب آیات شیطانی شتاب فزاینده‌ای یافت و اجازه نداد دشمنان با چنین اقداماتی در میان امت اسلامی و گرایش آنها به اسلام ناب محمدی و اسلام انقلابی مبتنی بر نگاه انقلاب اسلامی انفعال ایجاد کرده و از سرعت گرایش به این قرائت اصیل از اسلام کاسته شود تا در این فرصت بخواهند قرائت‌های سکولار و فردمحور از اسلام را گسترش دهند.

این حکم در آن زمان موج گسترده‌ای از مخالفت را در جهان اسلام با سلمان رشدی و دولت‌های حامی او ایجاد کرد و به یک خیزش سراسری علیه هتاکی نسبت به مقدسات منجر شد به نحوی که به اعتراف خود سلمان رشدی امکان زندگی عادی از او گرفته شد. امروز هم اقدامات نشریاتی مانند «شارلی ابدو» یا برخی اسلام‌ستیزان دیگر ادامه همان راه سلمان رشدی است و در مقابل واکنش شدید مسلمانان نیز حکایت از آن دارد که امت اسلامی همچنان مانند روز اعلام خشم و نفرت علیه سلمان رشدی، نسبت به این مسائل حساسیت و غیرت دینی دارد و اجازه نمی‌دهد این هتاکی‌ها با کمترین هزینه برای آن افراد و دولت‌های حامی اسلام‌ستیزان انجام شود.

انتهای پیام
captcha