طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در قدس
کد خبر: 4121014
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در قدس

شماری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از طرح جدید این رژیم برای شهرک‌سازی در جنوب قدس با هدف تقویت حضور صهیونیست‌ها در این شهر اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه از موافقت شهرداری قدس با اجرای بخش دوم طرح شهرک‌سازی در جنوب شرقی این شهر اشغالی خبر دادند.  

این طرح که بخش اول آن در حال انجام است،  گستره‌ای بیش از  7300 متر مربع را در برمی‌گیرد و شامل تخریب منازل مسکونی فعلی و ساخت سه برج در مناطق شهرکی و احداث 35 واحد مسکونی جدید شهرکی می‌شود. این طرح هنچنین شامل ساخت مراکز عمومی و تجاری در خیابان‌های الخلیل و الفضی می‌شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیگر بخش‌های این طرح جدید می‌توان به ساخت اماکن ورزشی، سالن‌ها، زمین‌های بازی و فضاهای باز میان این برج‌ها اشاره کرد که شکل منطقه را به طور کامل تغییر داده و آن را برای جذب فعالیت‌های تجاری و اقتصادی شهرک‌نشینان جنوب قدس فراهم می‌کند.

در همین راستا فرماندار نظامی بیت ایل طرح توسعه شهرک «گفعات بنیامین» در شمال قدس در اراضی فلسطینی روستای جبع و همچنین توسعه شهرک «کفار ادومیم» در اراضی روستای عناتا را به تصویب رساند.

شهرداری قدس اشغالی از ابتدای سال جاری اجرای 3 طرح در این منطقه را تصویب کرد، در حالی که فرمانداری نظامی نیز قبل و بعد از به قدرت رسیدن کابینه راست‌گرای افراطی نتانیاهو با اجرای تعدادی طرح شهرک‌سازی موافقت کرده که نتیجه آن ساخت بیش از 4700 واحد مسکونی شهرکی جدید در جنوب کرانه باختری است. البته از دیگر آثار این طرح‌ها ارتباط این منطقه با جنوب شرقی قدس اشغالی از طریق شبکه جاده‌ای است که منجر به تصرف 476 هکتار از زمین‌های این منطقه خواهد شد.

رژیم صهیونیستی با توسعه شهرک‌سازی در قدس اشغالی قصد دارد تا میان این شهر مقدس و کرانه باختری اشغالی، کمربندی از شهرک‌های صهیونیست نشین ایجاد کرده در نتیجه ارتباط قدس شریف و کرانه باختری را از میان ببرد. این اقدام در راستای راهبرد اساسی رژیم صهیونیستی برای مقابله با تشکیل هرگونه دولت مستقل فلسطینی و از سویی اخراج فلسطینیان در بلندمدت از سرزمین فلسطین است.

انتهای پیام
captcha