آغاز فعالیت گردشگری ادبی با محوریت فارس
کد خبر: 4114319
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

آغاز فعالیت گردشگری ادبی با محوریت فارس

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کشور با اشاره به ظرفیت استان فارس در بحث گردشگری ادبی گفت: امروز گردشگری ادبی با محوریت استان فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور امروز 23 دی‌ماه در سلسله کارگاه‌های تئوری و علمی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که در هتل چمران شیراز برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد وزارت میراث فرهنگی به سمت تخصصی شدن رفته است، گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری مورد تأکید است.

وی با اشاره به ظرفیت استان فارس در بحث گردشگری ادبی اظهار کرد: امروز گردشگری ادبی با محوریت استان فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

فاطمی ادامه داد: میز تخصصی گردشگری شعر و ادبیات، داستان‌سرایی و میز مفاخر و اسطوره‌ها و گردشگری ادبی آغاز شده است و هدف این میز شناسایی المان‌هایی است که از مفاخر ادبی در قالب خانه‌های مفاخر ادبی، معابر و ... به یادگار مانده است.

وی با تأکید بر اثرات احصای محورهای ادبی و رویدادهای ادبی در تقویم گردشگری گفت: اطلس گردشگری ادبی ایران و صدور کارت گردشگران تخصصی ادبی و تولید محتوا در این زمینه و کمک به مشاوران تخصصی در حوزه ادبی در کنار شهرداری‌ها مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور افزود: استان فارس در گردشگری عشایر هم نگاه ویژه‌ای داشته و قوی‌ترین پروپوزال در این زمینه از فارس ارسال ‌شده است.

فاطمی همچنین با بیان اینکه شاهچراغ(ع) هویت مذهبی شیراز است، گفت: حواس پنج‌گانه ما در هر شهری در گردشگری باید سفر را درک کند.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه امسال در بحث صنایع‌دستی رویکرد حمایتی داریم، گفت: در استان فارس سعی شده است از امکانات شهرداری‌ها و معین‌های اقتصادی استفاده شود تا فعالان صنایع‌دستی و گردشگری با هزینه کمتری بتوانند شرکت کنند و وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم مشوقی در نظر گرفته است که با موافقت مجمع نمایشگاه‌ها و تصمیم سه وزیر مربوطه، امسال زمین نمایشگاه نیم‌بها و ابلاغ ‌شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی افزود: این کار در حمایت از استان‌ها اقدام خوبی به شمار می‌رود و بخش خارجی نمایشگاه هم به‌صورت ویژه و با امکان تهاتر شرکت می‌کنند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما موقعیت فرهنگی و هویت دیرینه‌ای دارد و میزهای تخصصی متعددی در کشور شکل ‌گرفته که یکی از آن‌ها میز گردشگری خوراک است و فدراسیون گردشگری خوراک میزهای متعددی را تشکیل داده است.

وی تأکید کرد: ارتباطات مؤثری در حوزه خوراک این فدراسیون شکل داده است و در یک سال گذشته در ارمنستان، عمان، پاکستان، هند، افغانستان و ایران در بحث خوراک شکل‌گرفته و محورهای گردشگری خوراک شناسایی و تورهای گردشگری خوراک بسته‌شده است.

انتهای پیام
captcha