ارائه آموزش‌های امدادی به مردم روستاهای خنج
کد خبر: 4111945
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

ارائه آموزش‌های امدادی به مردم روستاهای خنج

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با یادآوری آموزه‌های قرآن، از آموزش کمک‌های امدادی تمامی مردم روستاهای شهرستان خنج این استان خبر داد.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، 13 دی‌ماه در دیدار با فرماندار خنج گفت: این جمعیت در نظر دارد با برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه تمامی مردم روستاهای شهرستان خنج، به عنوان نخستین دستگاه امدادی آغاز طرح آموزشی همگانی روستاهای استان فارس را آغاز کند.

وی با بیان اینکه آموزش همگانی یکی از مسئولیت‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، افزود: هلال احمر فارس برای تحقق این مهم و بهره‌مندی هر چه بیشتر شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز، طرح آموزش همگانی روستاهای استان را از این شهرستان آغاز خواهد کرد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، برگزاری این دوره را نقطه عطفی در راستای اعتلای اهداف و وظایف جمعیت خواند و گفت: هدف از اجرای این طرح بالا بردن آگاهی مردم و تاب‌آوری آن‌ها در برابر مخاطرات طبیعی و سپردن مدیریت و اجرای برنامه‌ها به مردم بومی است.

 وی با یادآورشدن اینکه آموزش امداد و كمك‌های اوليه، پايه اوليه و بنيادين ساير آموزش‌های امدادی است، افزود: سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل احیای قلبی و ریوی CPR، اسکان اضطراری و چادرزنی، انواع پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و تثبیت مصدوم و همچنین اصول حمل مصدوم است.

درویشی ادامه داد: در کتاب قرآن کریم بسیار بر امر آموزش تأکید شده است، خصوصاً اگر این آموزش منتهی به نجات جان انسان‌ها شود و از سویی با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر و گستردگی استان، این جمعیت باید در حادثه نقش اول و محوری نیز داشته باشد که با اجرای این طرح بزرگ گامی به سویی نهادینه شدن امداد و کمک‌های اولیه برداشته خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در پایان از بهره‌مندی 114 هزار نفر از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه طی سال گذشته در استان فارس خبر داد و بیان کرد: این دوره‌ها شامل آموزش کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی و مبتنی بر نیاز بوده است.

انتهای پیام
captcha