اجرای طرح‌های قرآنی مستلزم حمایت است
کد خبر: 4110925
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

اجرای طرح‌های قرآنی مستلزم حمایت است

مدیر خانه قرآن امام رضا(ع) دلیجان نبود اعتبارات را یکی از مشکلات در اجرای طرح‌های قرآنی دانست و گفت: به‌طور مثال متقاضی برای برگزاری دوره مترجمی زبان قرآن در این شهرستان وجود دارد، اما چون برآورد هزینه این دوره 500 هزار تومان است موفق به اجرا نشده‌ایم.

طرح قرآنیستاره پورشعبان، مدیر خانه قرآنی امام رضا(ع) دلیجان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به تازه تأسیس بودن این خانه قرآنی، گفت: از عمر راه‌اندازی این مرکز قرآنی 6 ماه است که می‌گذرد و خوشبختانه فعالیت‌ها مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته است.

وی از حضور 80 قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف از جمله روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، تفسیر، روخوانی ویژه کودکان، شرح نهج‌البلاغه خبر داد و افزود: کلاس‌ها در تابستان بسیار رونق داشت و ثبت‌نام کنندگان در حال حاضر در سطوح بالاتر مشغول آموزش هستند.

پورشعبان در خصوص اخذ مجوز برای دریافت مجوز فعالیت، اظهار کرد: خوشبختانه برای دریافت مجوز خانه قرآنی با مشکل خاصی مواجه نبودیم، اما دریافت آن بسیار زمان‌بَر است، بهتر است پروسه‌های اداری به‌گونه‌ای تعریف شود که این مهم در اسرع وقت انجام شود.

وی اعتبارات را یکی از مشکلات خانه‌های قرآنی بیان کرد و گفت: افراد برای راه‌اندازی خانه‌های قرآنی مجبورند شخصاً هزینه کنند و از حمایت‌های دستگاهی محروم‌ا‌ند. به طور مثال متقاضی برای برگزاری دوره مترجمی زبان قرآن در این شهرستان وجود دارد، اما چون برآورد هزینه این دوره 500 هزار تومان است و افراد نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند موفق به برگزاری دوره نشده‌ایم، پیشنهاد برگزاری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است که امید است حداقل مبلغی از این هزینه را کمک کنند.  

پورشعبان با بیان اینکه اجرای طرح‌های قرآنی مستلزم حمایت هستند، گفت: علاقه‌مندان بسیاری برای حضور در این دوره وجود دارند، اما به دلیل عدم تمکن مالی نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. برگزاری این دوره به ارتقای سطح علمی و دانش فعالان حوزه قرآن به ویژه حافظان کمک می‌کند. تمام هدف ما این است که دانش جامعه هدف را به‌روز نگه داریم تا بتوانیم از این طریق اقدامات اثرگذارتری در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha