هشدار نیکزاد؛ بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم
کد خبر: 4106046
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

هشدار نیکزاد؛ بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: ما از افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به شدت استقبال می‌کنیم و همچنین دخالتی در امور داخلی آنها نداریم اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم.

علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، امروز، یکشنبه 20 آذر، در نطق پیش از دستور خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام امت و رهبر حکیم انقلاب اسلامی این است که نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر. سیاست حسن هم‌جواری با همسایگان همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته و نظام مقدس اسلامی ثابت کرده همواره یک دوست و پشتیبان بزرگ برای همسایگان خود بوده است.

وی افزود: دفاع جانانه ملت ایران از ملت و دولت عراق در هجوم وحشیانه داعش به این کشور نمونه خوبی از سیاست خیرخواهی نسبت به همسایگان است، اما نظام مقدس اسلامی در عین رحمت نسبت به همسایگان خود در برابر هر شرارتی محکم و قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: ما طالب همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی هستیم اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از حد و اندازه باشیم، پاسخ ایران مقتدر، قوی و پشیمان‌کننده خواهد بود. چه بلندپروازی در تغییر مرزها و کاهش یک همسایه باشد یا چه اجازه دادن به گروهک‌های مزدور در اقلیم غرب کشور و چه یاوه‌گویی درباره جزایر سه‌گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

نیکزاد با بیان اینکه اثبات حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه حتی نیاز به بررسی حقوقی، معاهدات بین‌المللی و اسناد سازمان ملل متحد ندارد، گفت: کمی موزه‌گردی و مشاهده نقشه‌های قبلی کافی است تا اثبات شود اینجا خلیج فارس است و نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و این جزایر به طور مطلق متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ما از افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به شدت استقبال می‌کنیم و همچنین دخالتی در امور داخلی آنها نداریم اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم. ما هیچ مشکلی با اینکه قاتل خاشقچی و مادر معنوی داعش و گاو شیرده آمریکا با کشورهای مختلف دنیا قراردادهای تجاری منقعد کند، نداریم ولی چنین حقی را برایش قائل نیستیم که در خلال مناسبات اقتصادی درباره جزایر ایرانی لاف در غریبی بزند.

 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما منتظر شنیدن روایت‌های کشورهای دوست و شرکای تجاری خود در این زمینه هستیم اما از ایشان می‌خواهیم در مناسبات تجاری خود دقت داشته باشند تا برخی کلمات نامتعارف در گفت و شنودهای دو یا چندجانبه راه پیدا نکند.

نیکزاد در بخش دیگری از نطق خود درگذشت مرحوم رستم قاسمی را تسلیت گفت و افزود: مرحوم رستم قاسمی در ایام دفاع مقدس سربازی سلحشور برای اسلام و انقلاب بود و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) تلاشگر عرصه عمران و سازندگی شد و در وزارت نفت به مبارزه با نقشه دشمنان در تحریم اقتصادی پرداخت. این دوست و همکار صمیمی ما در دولت‌های نهم و دهم پس از تحویل مسئولیت وزارت نفت نیز یاری دلسوز و کارآمد در صدور خدمات فنی و مهندسی در بازسازی سوریه، لبنان و بازویی توانمند برای محور مقاومت و سردار رشید اسلام شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی بود.

وی بیان کرد: مرحوم رستم قاسمی در دوران کوتاه تصدی وزارت راه و شهرسازی نیز خدماتی را در بخش‌های مختلف از خود به یادگار گذاشت و مقدمات ارزشمندی را برای طرح بزرگ و مهم نهضت ملی مسکن فراهم کرد.

نایب رئیس اول مجلس ضمن موفقیت و توفیقات روزافزون برای مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در کنار ده‌ها مأموریت تخصصی در عمران و آبادانی کشور مسئول عملیاتی کردن قانون جهش تولید و تأمین مسکن است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در شعارهای دولت سیزدهم نیز بیان شده است. ما معتقدیم بزرگترین مبارزه با دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و بزرگترین تودهنی به گروهک‌های ضدانقلاب و اربابان آمریکایی و اروپایی آنها، تلاش شبانه‌روزی برای رفاه و آسایش ملت شریف ایران اسلامی است و تأمین مسکن مناسب یکی از بزرگترین مصادیق چنین جهادی است.

انتهای پیام
captcha