ضرورت بهره‌مندی مدیران دستگاه‌ها از مشاوران قوی در امور ایثارگران
کد خبر: 4100848
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

ضرورت بهره‌مندی مدیران دستگاه‌ها از مشاوران قوی در امور ایثارگران

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در نشست با ایثارگران صنعت آبفای مازندران گفت: استفاده مدیران دستگاه‌ها از مشاوران قوی در امور ایثارگران امری ضروری است.

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهد و امور ایثار گران مازندران، رضا رحیمی‌نسب، دبیر مشاوران وزرا در امور ایثارگران، 27 آبان در جمع ایثارگران صنعت آبفای مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام دیار علویان، بر ضرورت استفاده مدیران دستگاه‌ها از مشاوران قوی در امور ایثارگران تأکید کرد و گفت: مطالعه و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگری از سوی دستگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه به شرح وظائف استخدامی و رفع نیازمندی‌های این عزیزان، جدی گرفتن طرح سپاس، مشارکت و همکاری در جهت ساماندهی گلزار شهدا و اعمال یک درصد اعتبار فرهنگی دستگاه‌ها در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

در ادامه سعید کهن‌سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، با بیان اینکه ما وظیفه نظارت و پیگیری موارد مرتبط با جامعه ایثارگری را داریم، اظهار کرد: ایثارگران عزیز توانمندی و روحیه خدمت‌گزاری را در دستگاه‌ها به منصه ظهور گذاشتند.

وی با اشاره به روحیه بالای ایثارگران در تمامی عرصه‌ها، گفت: امروز مشکل دشمنان با فرهنگ ایثار و شهادت و اعتقادات ما است، دشمن فرمایشات مقام معظم رهبری را به گوش رئیس‌جمهور آمریکا می‌رساند و این نشان از جنگ علیه باطل دارد که توجه به ایثارگران راه درست مبارزه است.

کهن‌سال تصریح کرد: ایثارگران حاضر در صنعت آبفای مازندران که کار صادقانه و دلی ارائه می‌دهند، برخی ها تبدیل وضعیت شدند؛ در بخش برق‌رسانی به گلزار شهدا طبق قانون عمل شد، این عمل معنوی آنان قابل تقدیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ساماندهی یک گلزار دو مزاری توسط شرکت برق منطقه ای مازندران خبر داد و گفت: اگر ما در بنیاد با انگیزه و پای کار باشیم نتیجه خوب است، ما با ۱۲۲۸ تیم در یک روز توانستیم طرح سپاس را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ۲۶ درصد از ۲۹۹۶ مزار شهدا هنوز ساماندهی نشد، در این راستا برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم ساماندهی را از محل تملک دارایی‌ها که امسال با افزایش ۵ برابری همراه بود و همچنین تخصیص ۶ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران، اجرایی کنیم.

کهن‌سال اضافه کرد: بحث خدمات‌رسانی آب و برق به مزار شهدا مطرح است که خوشبختانه شاهد همراهی مدیران هستیم، قرار شد مکان هایی که تاکنون برق‌رسانی نشد تجهیز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با ارایه این مطلب که ما در مازندران ۷ هزار و ۳۱۶ نفر از جامعه ایثارگری بیکار داریم، اظهار کرد: نگاه ما در حوزه کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال پایدار است، در این راستا درخواست ما این است که عمل به ماده ۲۱ قانون و جذب تعدادی از این افراد به شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران با معرفی بنیاد صورت گیرد.

وی از برنامه‌ریزی برای پایگاه‌سازی پاتوق ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای بند لام تبصره ۹ برای دریافت تاریخ شفاهی ایثارگران و غیره خبر داد و خواستار همکاری صنعت آبفای مازندران در این خصوص شد.

کهن‌سال در پایان اظهار کرد: نگاه ما به جامعه معزز ایثارگری رویکرد انقلابی، جهادی و اعتقادی است، امروز تأثیرپذیری این فرهنگ را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم. 

انتهای پیام
captcha