ثبت‌نام 6854 نفر از خانواده‌های ایثارگران ایلام در سامانه اشتغال بنیاد شهید
کد خبر: 4098555
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
معاون رئیس‌جمهور خبر داد:

ثبت‌نام 6854 نفر از خانواده‌های ایثارگران ایلام در سامانه اشتغال بنیاد شهید

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ثبت‌نام 6854 نفر در استان ایلام از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سامانه اشتغال بنیاد خبر داد.

قاضی زاده هاشمیبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پنجشنبه ۱۹ آبان‌ماه در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام، با قدردانی از اقدامات انجام شده در استان برای تکریم خانواده شهدا و سرکشی از آنان اظهار کرد: برای خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران و رزمندگان، زائرسرایی در مهران راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: ترکیب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرادولتی است، چراکه موضوع ایثارگران منحصر به یک دستگاه نیست و در این شورا همه علاوه بر مسئولیت قانونی، مسئولیت انقلابی و اخلاقی نیز دارند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قانون پایه است و رئیس شورا در کشور رئیس‌جمهور و در استان رئیس این شورا استاندار است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بنیاد شهید دو شأن وظایف مستقیم و مطالبه گری دارد که این شورا تحت ریاست عالی ترین مقام دولت در استان مشکلات حوزه خانواده های شهدا را پیگیری می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ثبت‌نام ۶ هزار و ۸۵۴ نفر در استان از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سامانه اشتغال بنیاد خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای اشتغال‌زایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به کار خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم در استان ایلام ۵۵۹ نفر استخدام دستگاه‌های دولتی داشته‌ایم که این آمار نشان می‌دهد نگاه دولت به وضعیت استخدامی ایثارگران بسیار خوب و مثبت است.

وی با تاکید بر رفع مشکل اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا، افزود: موضوع اشتغال و استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران در سطح ملی پیگیری می‌شود.

در پایان این مراسم معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از دکتر بهرام‌نیا، استاندار ایلام تجلیل کرد و از تلاش‌های وی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار و سرکشی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اهتمام در موضوع تبدیل وضعیت ایثارکران قدردانی کرد.

حسن بهرام‌نیا ، استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲۹ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان اعتبار گذاشته شده است، اظهار کرد: از مجموع این اعتبار ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه یادمان‌ها و ۵ میلیارد برای مرمت گلزار شهدا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هر چه داریم به برکت خون شهداست و تکریم خانواده‌های این عزیزان وظیفه همه ماست.

استاندار ایلام بیان  کرد: در این راستا همه مدیران باید در طول سال یکبار به خانواده معظم شهدا و ایثارگران سرکشی داشته باشند.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه در ارتباط با منزلت شهدا و فرزندان شهدا و جایگاه ایثارگران در ادارات، مدیران موظف هستند که یک رتبه فرزندان شهدا را ارتقا دهند، گفت: آنچه به عنوان سیاست دولت است باید جایگاه این عزیزان را ارتقا و حفظ کنیم.

بهرام‌نیا ادامه داد: انتظار می‌رود در ارتباط با بحث اشتغال خانواده‌های شهدا از ظرفیت موسسه کوثر استفاده شود و در حوزه معدن و کشاورزی و سایر بخش‌ها نیز بتوانیم در استان سرمایه‌گذاری شود که بخشی از این فرزندان جویای کار ایثارگران مشغول به کار شوند.

وی افزود: تلاش داریم که خانه ایثار در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و مرز مهران احداث کنیم و در این راستا اهتمام خواهیم داشت.

استاندار ایلام افزود: برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت هر چه داریم باید در طبق اخلاص بگذاریم.

انتهای پیام
captcha