اغتشاش و فتنه فرصتی برای شناسایی صراط مستقیم است
کد خبر: 4096857
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
خطیب جمعه تهران:

اغتشاش و فتنه فرصتی برای شناسایی صراط مستقیم است

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: آشوب، فتنه، اغتشاش و غیره ظاهر تلخی دارند اما در اصل فرصتی است برای درس‌آموزی است و به ما در شناسایی صراط مستقیم کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز 13 آبان، در خطبه اول نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا پرده غفلت را کنار می‌زند، غبار بی‌خبری از خویش را شست‌‎وشو می‌دهد و آدمی را صیانت می‌کند تا مبادا از حریم خدا و حریم امن الهی خارج شود. کسانی‌که اهل تقوا هستند وقتی کشتی‌های شیطان سرراه آنها قرار می‌گیرند یاد خدا می‌افتند و از آلودگی به گناه اجتناب می‌کنند.

وی افزود: دعای همه نمازگزاران اهدنا الصراط المستقیم است؛ یعنی خدایا ما را در صراط مستقیم قرار بده. با این دعا انسان از مسیر حق منحرف نخواهد شد و می‌تواند با موفقیت و سلامتی به مقصد برسد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: عقل یکی از نعمات الهی است و عقل حجت باطنی است و راه را نشان می‌‎دهد و خودش راه و دلیل است. یکی دیگر از الطاف الهی القای ملک است تا کسانی که اهل مقاومت هستند و می‌خواهند از راه خدا منحرف نشوند خداوند در مسیرشان روح القدس و ملک را قرار می‌دهد و از این طریق آنها را مورد لطف قرار می‌دهد.

صدیقی با بیان اینکه گرایش‌های باطنی انسان را در صراط مستقیم قرار می‌دهد، افزود: آنچه که در کتاب می‌خوانیم یا در درس‌ها و تریبون‌ها می‌شونیم، مقدمه است ولی برای اینکه به خدا برسیم تنها راهش عبودیت است. انسان باید آنچه را که باعث آلودگی او می‌شود کنار بگذارد تا مسیر رسیدنش به خدا هموار شود.

وی گفت: برادران و خواهران من برای رسیدن به خدا باید یاد خدا را همواره در ذهن داشته باشیم، نام خدا را تکرار کنیم و از محرمات بپرهیزیم. خداوند می‌فرماید یادم کنید یادتان می‌کنم. انسان نباید محبوب خود را از یاد ببرد. بودن با خدا مرحله عالی انسانیت و توحید است که انسان همیشه با خدا باشد. اما اگر همیشه نتوانیم خود را در محضر خداوند ببینم و با او انس برقرار کنیم و نزد خدا سفره دل باز کنیم، حداقل شکر نعمت به جا آوریم.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند برای ما کم نگذاشته و ما هم نباید برای او کم بگذاریم.

صدیقی بیان کرد: آشوب، فتنه، اغتشاش و غیره ظاهر تلخی دارند اما در اصل فرصتی برای درس‌آموزی است و به ما در شناسایی صراط مستقیم کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران به شهادت مظلومانه برخی از نیروهای امنیتی و بسیجیان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و در این رابطه گفت: سربازان امنیت مظلومانه شهید شدند و اینها جان بر کفان حفظ آرامش مردم و خط‌شکنان میدان برخورد با اشرار و فریب‌خوردگان بودند. من شهادت این عزیزان به ویژه شهادت زائران حرم حضرت شاهچراغ(ع) را خدمت خانواده‌هایشان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهادت هم‌وطنانمان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ظلم شمر و حرمله و حرامیانی را در ذهن ما تداعی کرد، ادامه داد: این جنایتکاران نه دین دارند و نه عقل، اینها نه وجدان دارند و نه عاطفه، نه زن سرشان می‌شود و نه کودک. اینها همانند شمر و حرمله حرامیانی هستند که وارد محیط امن شدند و مردمی را که به خداوند دل داده بودند و برای اقامه نماز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) حضور داشتند، به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه تأکید کرد: اینها چه گناهی کرده بودند؟ این‌ها نه نظامی بودند و نه با کسی در عالم جنگی داشتند! اما در نهایت بی‌رحمی آنها را به شهادت رساندید، حتی به نوزاد شیرخوار و پیرمرد هم رحم نکردند. این جنایتکاران درنده‌تر از هر حیوان وحشی هستند.

صدیقی با اشاره به شهادت طلبه شهید آرمان گفت: شهید آرمان طلبه فاضل و متدینی و انقلابی بود که مظلومانه شهید شد. او را زیر آن همه ضربات بی‌رحمانه و بدون هیچ جرمی به شهادت رساندند و سپس پیکر خونینش را در خیابان رها کردند. شهید آرمان سرباز امام زمان(عج) و از مبارزان با فساد بود که برای جامعه خود دلسوزی می‌کرد. مگر این جوان چه‌ کرده بود که این‌گونه آن را به شهادت رساندید؟

وی درگذشت آیت‌الله عباسعلی اختری را تسلیت گفت و او را از علمای صالح دینی که اهل فضل و قلم و فردی انقلابی بود، دانست.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به یوم‌الله 13 آبان اشاره کرد و گفت: چند حادثه درس‌آموز و عظیم در این روز رقم خورده است. اولین حادثه مربوط به کشتار جمعی از دانش‌آموزان به دست رژیم طاغوت بود که این جنایت با حمایت رژیم مستکبر آمریکا رقم خورد. حادثه دوم مربوط به تبعید امام خمینی(ره) است. این تبعید به خاطر این بود که امام راحل در راستای جهاد تبیین ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی را در رابطه با قانون کاپیتولاسیون مطرح کردند. این قانون برای آمریکایی‌های حاضر در ایران مصونیت ایجاد می‌کرد؛ آمریکایی‌هایی که در ایران بیش از هفتاد هزار نفر بودند و بر سرنوشت ما تسلط داشتند.

 خطیب جمعه تهران ادامه داد: در این روز قدرت پوشالی آمریکا و استکبار جهانی فروریخت و اینکه این روز برای جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان یک روز عبرت‌آموز است.

وی گفت: در آن مقطع آمریکایی‌ها آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارتخانه‌های ایران را در اختیار داشتند و به این حد از اختیارات هم بسنده نکردند و تصمیم گرفتند که قانون کاپیتولاسیون را در ایران به تصویب برسانند که طبق آن اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را با خودرو زیر می‌گرفت یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی می‌زد هیچ دادگاهی در ایران حق محاکمه او را نداشت. اما امام خمینی(ره) تحمل دیدن چنین خفتی را نداشتند و سریعاً قضیه را افشا کردند و طی سخنانی فرمودند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند». این سخنرانی امام راحل همانند جرقه‌‎ای بود، آبروی آمریکا را برد، ملت را بیدار کرد و دستگاه سلطنت را به لرزه انداخت که در نهایت رژیم سلطنتی تحمل شنیدن چنین سخنانی را نداشت و تصمیم به تبعید امام خمینی(ره) گرفت و ایشان را ۱۳ سال در تبعید نگاه داشتند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مجاهدت امام راحل در کنار سایر مجاهدت‌ها نتیجه داد و آرام آرام قطرات پاک به هم پیوستند و به صورت دریا درآمد. با پیروزی انقلاب اسلامی در چنین روزی دانشجویان پیرو خط امام ولایت لانه جاسوسی را تسخیر کردند. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به عنوان انقلاب دوم یاد کردند. آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی خود تماماً علیه ملت ایران توطئه می‌کردند.

صدیقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیانت‌های بسیاری به جامعه جهانی کرده‌اند، افزود: استفاده از سلاح اتمی در جنگ جهانی دوم، دخالت آمریکا در انجام بیش از ۶۰ کودتا در کشورها، غارتگری، تجاوز، خون‌خوار بودن و تضییع حقوق ملت‌ها و مردم بخشی از اقدامات خبیث‌گونه آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها در ایران کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند؛ درصورتی‌که مصدق حجت‌‎الاسلام نبود و خواستار برپایی حکومت اسلامی هم نبود، اما به محض اینکه دست انگلیسی‌ها از نفت ایران کوتاه شد، آمریکا تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و در مقابل فردی نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم یادآور شد: اما دشمن به توطئه‌های خود پایان نداد و با وجود اینکه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی توانست شورش‌ها و توطئه‌های اوایل پیروزی انقلاب را خنثی کند اما 8 سال جنگ را به ما تحمیل کردند، سکوهای نفتی را به آتش کشاندند، هواپیمای مسافری را با 300 سرنشین منهدم کردند و تمام سرنشینانش را به شهادت رساندند و به عامل چنین عملیات جنایتکارانه مدال افتخار دادند.

وی افزود: فتنه‌های 78، 88 و 96 و تحریم‌ها را به راه انداختند و بعد هم می‌گویند دلسوز ملت ایران هستند! اینها رسواترین، دروغگوترین و بی‌رحم‌ترین حکومت عالم محسوب می‌شوند. شما به بیماران صعب‌العلاج هم رحم نکردید و عامل فتنه هستید و به میدان آمده‌اید.

خطیب جمعه تهران آمریکا را ناامن‌ترین کشور جهان تعبیر کرد و در این رابطه گفت: 36 هزار نفر طی سال در آمریکا کشته می‌شوند، بیش از 200 هزار تجاوز جنسی در این کشور طی یکسال رقم می‌خورد و پلیس این کشور سیاهپوستان را می‌کشد. آیا فکر می‌کنید اینها دلشان به حال ما می‌سوزد؟ آمریکا را باید ام‌الفساد قرن دانست و این کشور شرورترین و خائن‌ترین کشور جهان است، این کشور رسماً از بمب اتم استفاده کرده و بعد از 20 سال ویرانی در افغانستان، این ممکلت را با ذلت ترک و تحویل طالبان داد.

صدیقی با اشاره بی‌اثر بودن تحریم‌های آمریکا این‌چنین عنوان کرد: تحریم‌های آمریکا ما را بیدارتر کرد. امروز ما راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را می‌دانیم، امروز ما به نیروهای داخلی متکی هستیم.

وی درباره اهداف آمریکا از ایجاد فتنه و آشوب در ایران گفت: آمریکا می‌خواهد اتحاد ملت ایران را از بین ببرد و می‌خواهد با دامن زدن به مسائل قومیتی، در ایران جنگ داخلی به راه بیندازد. اما در اغتشاشات اخیر نه‌تنها مردم با عوامل آمریکا همراهی نکردند بلکه در حرکتی دشمن‌شکن به خیابان‌ها آمدند و خیابان‌ها را با جمعیت میلیونی پر کردند و به رهبر انقلاب لبیک گفتند. امروز جوانان ما وارثان شهدا هستند و دانش‌‌آموازان ما وارث شهید فهمیده و بهنام محمدی و هزاران دانش‌آموز.

امام جمعه موقت تهران در این رابطه ادامه داد: در اصل آمریکا تضعیف جبهه مقاومت را پیگیری می‌کند، چون به خوبی می‌داند هر قیامی علیه استکبار اتفاق بیفتد، ام‌القرایش ایران است. استکبار می‌خواست با تضعیف ایران و با ایجاد اغتشاش مقاومت را تضعیف کند اما در این ایام حزب‌الله لبنان، توانست در مرز آبی بیش از هزار کیلومتر را از چنگ رژیم صهیونیستی بازپس بگیرد و این رژیم منحوس را به عقب براند. همچنین یمن مراکز حساس نفتی عربستان را نشان گرفته، از سوی دیگر دولت عراق تشکیل شده و به طور کلی در همه جای جبهه مقاومت پیشرفت و ترقی را شاهد هستیم.

خطیب نمازجمعه تهران اغتشاشات اخیر را مایه رسوایی فتنه‌انگیزان و مجامع بین‌المللی عنوان کرد و گفت: حادثه‌ای را که در روزهای اول مشخص نبود پررنگ کردند و به پلیس تهمت زدند و چنان آن را بزرگ جلوه دادند که در فضای مجازی حجم انبوهی از تبلیغات علیه پلیس به راه انداختند، اما در مقابل در ماجرای شهدای مظلوم حرم مطهر شاهچراغ(ع) سکوت کردند و در برابر وضعیت آرتین که خانواده‌اش را مقابل چشمانش به شهادت رساند، ساکت شدند.

صدیقی با بیان اینکه جوانان ایران جوانان رشید و فهیمی هستند و ملت ایران حافظ انقلاب‌ محسوب می‌شوند، تأکید کرد: این ملت به فضل الهی، به دست غیب خدا و الطاف حضرت بقیه‌الله(عج) اعتقاد دارند.

وی با اشاره به دیدار دانش‌‎آموزان با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آنچه که رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان بیان کردند به نوعی توجه به ظرفیت‌های داخل بود. درواقع کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد که نسبت به آن در دولت‌های قبلی کوتاهی شده، اما دولت مردمی و جهادگر سیزدهم کمر همت برای استفاده از این ظرفیت‌ها بسته و ان‌شاءالله به زودی موانع برطرف می‌شود و روزهای اعجاب‌آوری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha