رونمایی از تمثال شهید قرآنی شاخص سال 1401 در فارس
کد خبر: 4096808
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۲

رونمایی از تمثال شهید قرآنی شاخص سال 1401 در فارس

در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن جامعه شاهد و ایثارگر استان فارس از تمثال شهید قرآنی «محمدرضا عقیقی» به‌عنوان شهید شاخص سال 1401 رونمایی شد.

شهید محمدرضا عقیقی، شهید قرآنی، شیرازمحمدعلی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در حاشیه افتتاحیه مسابقات قرآنی جامعه شاهد و ایثارگران در فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: مسابقات قرآنی جامعه شاهد و ایثارگران در فارس به‌صورت سالانه مانند سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سی ‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی جامعه شاهد و ایثارگران در فارس را برگزار کرده‌ایم، افزود: جامعه شاهد و ایثارگران مرحله شهرستانی این مسابقات را طی کرده‌اند و در بهمن‌ماه مرحله کشوری این مسابقات را برگزار خواهیم کرد که معمولا در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه در مراسم افتتاحیه این مسابقات در حرم مطهر حضرت علی‌ بن حمزه(ع) علاوه بر مبحث قرآنی مراسم پاسداشت و تکریم شهدای امنیت هم برگزار شده است، گفت: در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی جامعه شاهد و ایثارگران در فارس همچنین از تمثال شهید محمدرضا عقیقی با حضور خانواده وی به‌عنوان شهید شاخص سال 1401 رونمایی شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: همچنین در این مراسم از استاد جزایری به‌عنوان کاتب قرآن و پیکشوت قرآنی جامعه ایثارگران فارس تقدیر به‌عمل آمد و در ادامه شاهد برپایی محفل انس با قرآن در شب جمعه در این حرم مطهر بودیم.

وی با اشاره به رقابت افراد حائز رتبه خاص در مرحله استانی مسابقات قرآنی جامعه شاهد و ایثارگران در فارس در صبح روز جمعه، 13 آبان هم گفت: برگزیدگان مسابقات، در مرحله استانی مسابقات قرآن خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر فارس در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در مرحله استانی از ساعت 8 تا 12 روز 13 آبان در خیابان قصرالدشت، خیابان گلخون، دبیرستان شاهد شهید معزی به رقابت خواهند پرداخت.

محمدی یادآور شد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، تفسیر، مفاهیم، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم ویژه والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان، همسران و فرزندان جانباز بالای 18 سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha