توسعه فرهنگ زیارت و تسهیل سفر زائران در اولویت است
کد خبر: 4095406
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

توسعه فرهنگ زیارت و تسهیل سفر زائران در اولویت است

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حج و زیارت توسعه فرهنگ زیارت و تسهیل سفر زائران است، بیان کرد: در شرایط فعلی به طور متوسط ۵۰۰ نفر در هفته را به عتبات اعزام می‌کنیم.

دیدار مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با نماینده ولی فقیهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی، امروز ۷ آبان ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که علاقمندان و دوستداران سید الشهدا (ع) بتوانند با آرامش خاطر سفر زیارتی داشته باشند، اظهار کرد: معتقدیم در صورت تسهیل سفر زائران و برنامه‌ریزی دقیق برای آن، در راستای ارتقا روحی افراد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته‌ایم.

وی افزود: در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر توسعه فرهنگ معنویت و اخلاق، برنامه‌های متعددی را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از مهمترین برنامه‌های ما در حج و زیارت توسعه فرهنگ زیارت و تسهیل سفر زائران است، بیان کرد: در شرایط فعلی به طور متوسط ۵۰۰ نفر در هفته را به عتبات اعزام می‌کنیم.

دستگردی با بیان اینکه با توجه به بُعد مسافت خراسان جنوبی تا مرز موضوع سفر هوایی را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: پیگیر راه اندازی کاروان‌های ارزان قیمت سفر به عتبات هستیم تا افراد بیشتری بتوانند از این فضیلت بهره مند شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی از اعزام ماهانه ۲ هزار زائر از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات خبر داد و یادآور شد: به طور متوسط ۵۰۰ نفر در هر هفته از استان به عتبات می‌روند.

نقاط مثبت و ضعف در سفرهای زیارتی احصا شود

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: ضمن تسلیت به خانواده‌های معزز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) از استکبار جهانی خبیث و عوامل آن بیزاری می‌جوییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طبق گفته دانشمندان مغرب زمین ایرانی‌ها از گذشته‌های دور تمدن داشته‌اند، گفت: از طرفی چطور می‌شود که کسی اسمش را مسلمان بگذارد ولی از فرهنگ و سیاست پر از اشتباه غرب پیروی کند.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های مهم و اساسی دوران ما با دوران‌های گذشته پیچیدگی‌های رسانه‌ای بوده و از این جهت تبیین مسائل از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زیارت همراه با صدور فرهنگ و سیاست انقلاب ثمر بخش است، گفت: زائران سفرهای حج و عتبات از نظر پیام رسانی برای انقلاب مجهز و تقویت شوند؛ زیارت تنها یک امر معنوی نیست بلکه باید همراه با یک فرهنگ دینی و سیاست اسلامی باشد.

عبادی با بیان اینکه باید در کنار کلاس‌های آموزشی فریضه حج و عتبات زائران از نظر پیام رسانی برای انقلاب تقویت شوند، افزود: تاکنون زحمت‌های زیادی در این عرصه کشیده شده و به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ایم که یک نمونه آن بین‌المللی شدن سفر زیارتی اربعین است.

وی اظهار کرد: باید نقاط مثبت و ضعف در سفرهای زیارتی را احصاء کنیم و فرصت ارزشمندی را که خداوند در حج و زیارت در اختیار ما گذاشته، قدردان باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایران امروز از جهت مقابله با استکبار الگو است، یادآور شد: پیام خون شهدای ما این است که پیام اسلام و انقلاب را به همه جهانیان برسانیم.

انتهای پیام
captcha