پیکر مادر شهیدان «علی‌بابایی» در شهرکرد تشییع شد
کد خبر: 4093941
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

پیکر مادر شهیدان «علی‌بابایی» در شهرکرد تشییع شد

پیکر‌ مادر شهیدان «علی بابایی شهرکی» با حضور پرشور مردم در شهرکرد تشییع و در زادگاهش، شهر کیان به خاک سپرده شد.

تشییع مادر شهیدان علی بابایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه ایثار استان، پیکر حاجیه‌خانم «زینب علی‌بابایی شهرکی» مادر شهیدان «سعید و رستم علی بابایی شهرکی» امروز یکم آبان‌ماه بر روی دستان مردم شهیدپرور استان و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرکرد تشییع و در قطعه ایثارگران در جوار گلزار شهدای شهر کیان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این مادر فداکار و صبور پس از تشییع از درب منزل در شهرکرد به محل زادگاهش در شهر کیان با حضور پرشور و گسترده مردم از میدان پیامبر اعظم(ص) تا گلزار شهدای شهرکیان تشییع و در ادامه نماز میت در محوطه گلزار مطهر شهدا در قطعه ایثارگران بر پیکر این بانوی ایثارگر اقامه شد.

شهید «سعید علی‌بابایی شهرکی» یکم مرداد 1343 در شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته اقتصاد بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

این شهید والامقام در تاریخ یکم فروردین‌ماه 1361 در دشت عباس توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سینه شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید «رستم علی‌بابایی شهرکی» پانزدهم اردیبهشت 1350 در شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. دانش‌آموز سال چهارم متوسطه در رشته تجربی بود که از سوی ستاد مشترک بهداشت و درمان در جبهه حضور یافت و در بیست و هشتم فروردین‌ماه 1367 با سمت امدادگر و بهیار در فاو عراق به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید سال‌ها در منطقه برجا ماند و به‌عنوان شهید گمنام در شهر بردخون از توابع بوشهر خاک‌سپاری شد اما بر اساس آزمایش DNA هویت این شهید والامقام در آبان‌ماه 1400 مشخص و بعد از ۳۳ سال شناسایی شد.

انتهای پیام
captcha