شرایط برگزاری نماز در مراکز تجاری و خدماتی فراهم شود
کد خبر: 4093740
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

شرایط برگزاری نماز در مراکز تجاری و خدماتی فراهم شود

استاندار قم با اشاره به اینکه باید شرایط اقامه نماز در مراکز تجاری و خدماتی فراهم شود، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز به دنبال عقد تفاهم نامه همکاری با شهرداری قم و اداره‌کل ورزش و جوانان در این راستا باشد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم که روز گذشته 30 مهرماه در سالن جلسات شبستان محراب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه کرونا عقب افتادگی بسیاری برای ما داشت، اظهار کرد: باید جهت‌گیری مناسبی در موضوع نماز صورت گیرد و موانع مجموعه‌های مختلف در حوزه نماز شناسایی شده و به دنبال رفع آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که جامعه هدف مشخص و متمرکزی دارند و یا از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار بوده، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نمازخانه‌های بین راهی مشکلی داریم، افزود: برای حل این مشکل در استان قم نیازمند کمک و حمایت‌های ملی هستیم که امیدواریم توسط ستاد ملی اقامه نماز پیگیری شود.

شاهچراغی ادامه داد: در استان می‌توانیم نیازمندی‌های نمازخانه‌های بین راهی را احصا کنیم، ولی اعتبارات استانی و ادارات به حدی نیست که بتوانیم این نمازخانه‌ها را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه در مسیر گرمسار به قم هیچ مسجد و یا مرکز خدماتی وجود ندارد، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا بستر لازم برای نماز زائرین و مسافرین فراهم شود؛ زمینه اقامه نماز در بین جوانان وجود دارد که نیازمند بسترسازی مناسب در این راستا هستیم.

انتهای پیام
captcha