وصیت‌نامه همه شهدا ثبت و بایگانی شده است
کد خبر: 4093116
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

وصیت‌نامه همه شهدا ثبت و بایگانی شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:  تمام وصیت‌نامه‌های در دسترس شهدا ثبت و بایگانی شده و دستور انتشار آن‌ها صادر شده است و ساخت فیلم سینمایی، سریال، برگزاری جشنواره سرخ‌نگاران با هدف تبدیل خاطرات شهدا به رمان از جمله کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور ۲۷ مهر  در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی بیش از 131 هزار شهروند به غیر از رزمندگان با بنیاد شهید ارتباط دارند و مردم این خطه از ابتدای انقلاب تاکنون با وجود تحریم‌ها، مشکلات فراوان و ناتوی فرهنگی پیوند خود را با انقلاب، رهبری و ولایت حفظ کرده‌اند و از اول انقلاب تاکنون مرزبانان سرزمینی، فکری کشور و هویت بخش ایران هستند.

وی افزود: این استان یکی از مراکز مهم پرورش دهنده فرماندهان و نیروهای انقلابی است و برای توسعه کشور نیاز به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم و ملت ایران در بحث ایثار و شهادت نمره قبولی گرفته‌اند و با توجه به تلاش‌های بی‌وقفه دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم و فرهنگ ایثار داشت مردم با بصیرت ندادند که بین خود و این فرهنگ فاصله بیفتد و هرگز این اجازه را به دشمنان نخواهند داد‌.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اعتبار اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال نسبت به سال گذشته 10 برابر شده و محدودیت اعتباری برای متقاضیان اشتغال نخواهیم داشت و تبدیل وضعیت 100 هزار نفر در ادارات دولتی و برخی ادارات غیردولتی انجام شده و مابقی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تمام وصیت نامه‌های در دسترس شهدا ثبت و بایگانی شده و دستور انتشار آن‌ها صادر شده است و ساخت فیلم سینمایی، سریال، برگزاری جشنواره سرخ‌نگاران با هدف تبدیل خاطرات شهدا به رمان از جمله کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: افتتاح مرکز ایثار با هدف ارائه خدمت توانبخشی، ورزشی ، تفریحی و درمانی، سرکشی به خانواده‌های تحت پوشش بنیاد در منطقه زلزله‌زده خوی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نخبگان بنیاد شهید از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تامین دارو و ملزومات آن مشکلی ندارد، اما در هزینه‌ها به دلیل تورم بالا یک مشکل بین هزینه و منابع وجود دارد به‌طوری که زمان روی کار آمدن این گروه مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بدهی بنیاد فقط به سازمان‌های بیمه دو هزار میلیارد بود که امروز با تامین اعتبار این مشکل رفع و سرانه درمان با دو برابرشدن به 350 هزار تومان افزایش یافت.

انتهای پیام
captcha