گلایه از کمبود اعتبارهای قرآنی در استان‌ها و مضیقه مؤسسات
کد خبر: 4090527
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

گلایه از کمبود اعتبارهای قرآنی در استان‌ها و مضیقه مؤسسات

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بوشهر با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه قرآن در استان‌ها گفت: مؤسسات نباید برای تأمین کمترین مبلغ برای تشکیل کلاس درس و برپایی مسابقه‌ای در مضیقه باشند.

محمد ادیب‌‌‌نیامحمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های قرآنی در این استان گفت: حدود 80 مؤسسه ثبت شده با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حدود 370 خانه قرآن روستایی و شهری در استان فعال است.

وی افزود: فعالیت مؤسسات بیشتر در حوزه کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی است و البته کلاس‌های حفظ نیز اقبال خیلی خوبی پیدا کرده است. چند مؤسسه نیز به سمت کارهای محوری در زمینه نهج‌البلاغه رفته‌اند که می‌تواند الگوی دیگر مؤسسات باشند و آن‌ها نیز در زمینه‌های عترت فعالیت بیشتری داشته باشند.

ادیب اظهار کرد: چند مؤسسه استان نیز در بخش تدبر کارنامه درخشانی دارند، حدود 20 درصد مؤسسه نیز در فضای مجازی پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند. مؤسسات همچنین در زمینه‌های تجوید، روخوانی، تلاوت قرآن و کرسی‌های تلاوت توانسته‌اند برنامه‌های مؤثری اجرا کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی بوشهر درباره تعامل و همکاری دستگاه‌های سطح استان با اتحادیه گفت: ما انتظار بیشتری داریم، به هر حال اتحادیه مؤسسات همانطور که از نامش مشخص است مسئولیت دارد و برنامه‌های آن باید از مسیر اتحادیه بگذرد، اما انتظار این است که دستگاه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه در چند سال اخیر اعتبارات قرآنی نه تنها در استان ما بلکه در اکثر استان‌ها کاهش پیدا کرده، این موضوع می‌طلبد که متولیان، دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌هایی که به نوعی با حوزه قرآن و عترت ارتباط دارند مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر در این زمینه عنایت داشته باشند تا ما هم بتوانیم به بهترین شکل برنامه‌ها را با هماهنگی مؤسسات به اجرا درآوریم.

ادیب‌نیا اظهار کرد: مؤسسات برای اموری مانند برگزاری مسابقه قرآن و تشکیل کلاس و ... نباید جهت دریافت کمک مالی، به این طرف و آن طرف بروند، باید به طریقی سرانه‌ها را زیاد کنند.

انتهای پیام
captcha