ثبت‌نام دوره تخصصی قرآن و رسانه آغاز شد
کد خبر: 4090471
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
از سوی مدرسه طارق؛

ثبت‌نام دوره تخصصی قرآن و رسانه آغاز شد

ثبت‌نام دوره تخصصی قرآن و رسانه ویژه مدیران، پژوهشگران و فعالان حوزه خبر و رسانه از سوی مدرسه طارق وابسته به مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران آغاز شد.

دوره قرآن و رسانهبه گزارش ایکنا، ثبت‌نام اولین دوره تخصصی قرآن و رسانه با هدف سیر روش‌های تدبر در قرآن و رونمایی از سندهای رسانه و تولید محتوا ویژه مدیران، پژوهشگران و فعالان حوزه خبر و رسانه از سوی مدرسه طارق وابسته به مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران آغاز شد.

هدف آموزشی مدرسه خبر و رسانه طارق، تربیت افرادی است که با تسلط بر شیوه‌های تدبر در قرآن، توان پیاده‌سازی حقایق وحیانی را در تولیدات خبری و رسانه‌ای داشته باشند و بدین ترتیب نظام‌سازی رسانه توحیدی را بر محور معارف ناب اسلام، محقق سازند.

جامعه هدف این دوره تخصصی نیز افرادی هستند که در عرصه‌های خبر و رسانه در حال مدیریت، پژوهش و فعالیت هستند.

محور اصلی این دوره پیوسته، روش‌های تدبر در قرآن کریم است که ویژه متخصصان خبر و رسانه طراحی شده است و دوره محوری این مدرسه به‌شمار می‌رود.

در این دوره علاوه بر آشنایی با روش‌های تدبر در قرآن، کتاب‌های بنیادی، راهبردی و مهارتی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا ضمن آشنایی با شیوه مراجعه به قرآن، توان علمی مربوط به مراتب تولید تا نظام‌سازی را نیز فرابگیرند.

آموزش‌های هر مقطع با مجموعه‌ای از فعالیت‌های عملی و عملیاتی همراه است تا توان مشاهده میدانی، ارزیابی، هدف‌گذاری و ترسیم نقشه و اقامه ساختار و همچنین تسلط بر مسائل این حوزه از ابتدا برای فراگیران ایجاد شود.

از شرایط این دوره می‌توان به طراحی دوره ویژه مدیران، پژوهشگران و فعالان حوزه خبر و رسانه، شرکت در جلسات، ‌مباحثات و فعالیت‌های عملی و اجرایی و برگزاری جداگانه کلاس‌های بانوان و آقایان اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha