برپایی کرسی‌های هفتگی تلاوت و تدبر قرآن در کردستان
کد خبر: 4086991
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

برپایی کرسی‌های هفتگی تلاوت و تدبر قرآن در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان، از برپایی کرسی‌های هفتگی تلاوت و تدبر قرآن کریم در خانه قرآن شهری و روستای و مؤسسات قرآنی سطح استان خبر داد.

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: برپایی کرسی‌های هفتگی «تلاوت و تدبر قرآن کریم» از سری فعالیت‌های قرآنی تابستانی در مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت(ع) استان بود که مورد استقبال گرم مخاطبان فعالیت‌های قرآنی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در اکثریت مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی سطح استان، کرسی‌های تلاوت و تفسیر بر پا بوده است، افزود: کرسی‌های تلاوت مجلسی در کل ایام هفته و در تابستان امسال، پس از نماز عصر و مغرب و با تلاوت قاریان و مرتلان و مفسران برجسته سطح استان کردستان رشد چشمگیری داشته است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم به منظور نشر معارف و انوار معرفت قرآنی و با هدف ایجاد زمینه جهت تدبر در قرآن کریم از طریق قرائت زیبا توأم با استماع ترجمه و تفسیر و با تلاوت قاریان و مرتلان و تفسیر کوتاه توسط امام جماعت مسجد، مدیران مؤسسات، خانه‌های قرآن و مفسران برجسته برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مقرر است پس از اتمام این دوره از کرسی‌ها که از فعالیت‌های تابستانی مراکز قرآنی بوده، یک کرسی تلاوت ثابت در مکان و زمان مشخص افتتاح و یک کرسی تلاوت هم به صورت چرخشی در سطح این مراکز در شش ماهه دوم سال برپا و اجرا شود.

انتهای پیام
captcha