دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4086290
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سنندج برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی در خانه قرآن و عترت(ع) نساء سنندج خبر داد.

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۴۰۰ خانه قرآن و عترت و مؤسسه قرآنی در این استان فعالیت دارند که بیشتر خانه‌های قرآن و عترت به صورت خودجوش و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت‌های قرآن خود را در سطح استان انجام می‌دهند.

وی به فعالیت خانه قرآن و عترت نساء سنندج اشاره کرد و افزود: خانه قرآن و عترت(ع) نساء سنندج با مدیریت نگار سلیمی زند یکی از خانه‌های قرآن فعال سطح شهرستان سنندج بوده که در طول سال برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای جامعه مخاطب خود برگزار می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان دوره روخوانی و روان‌خوانی را اولین مرحله یادگیری قرآن دانست و بیان کرد: دوره روخوانی و روانخوانی در واقع پیش‌نیاز دوره‌های آموزشی سطوح بالاتر محسوب می‌شود، از این رو متقاضیان در بدو امر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی در سطوح بالاتر مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم با هدف ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فرهنگ قرآنی بین نسل جوان و فراهم کردن مقدمات لازم جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر بین جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مرادی افزود: متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی قرآن در بدو امر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی و پس از دوره‌ای فشرده و کوتاه‌مدت در سطوح بالاتر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی در پایان یادآور شد: شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مراکز و مؤسسات قرآنی، منجر به ارتقای سطح سواد شرکت‌کنندگان در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی، آموزشی و مهارتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha