شاکله‌ ‌فرهنگ ایران با شعر و ادبیات درهم تنیده است
کد خبر: 4085146
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

شاکله‌ ‌فرهنگ ایران با شعر و ادبیات درهم تنیده است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: شعر، ادب، بزرگان و فرهیختگان ادبی شناسنامه و هویت مردم ایران زمین هستند و شاکله‌ ‌فرهنگ این مرز و بوم با شعر و ادبیات درهم تنیده است.

حسن گلی، معاون فرهنگی ورسانه‌ای اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، گفت: شعر، ادب، بزرگان و فرهیختگان ادبی شناسنامه و هویت مردم ایران زمین هستند و شاکله‌ ‌فرهنگ این مرز و بوم با شعر و ادبیات درهم تنیده است.

وی به مناسبت آغاز آیین‌های ویژه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، افزود: فرهنگ زمانی بالنده می‌شود که خالقان و پرورش دهندگان آن الگوی ملموسی برای مردم باشند و روز ملی شعر و ادب فارسی فرصتی برای معرفی این ذخایر ادبی ایران است.

گلی اظهار کرد: روز ملی شعر و ادب فارسی محملی برای بازتعریف جایگاه شاخص و اهمیت شعر و ادب در میان مردم به عنوان مخاطبان اصلی فرهنگ بوده و آیین‌های ویژه گرامیداشت این روز از بیست و سوم شهریور در تبریز و شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این اداره‌کل اهتمام ویژه‌ای به تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط استان دارد، گفت:‌ انجمن‌های ادبی فعال در شهرستان‌ها به عنوان خاستگاه و سرمنشأ تولیدات ادبی، مکانی برای کشف و پرورش استعدادهای جوان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری آیین‌های روز ملی شعر و ادب فارسی در شهرستان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز آفرینش و ارائه‌ آثاری گرانسنگ در این حوزه و شناسایی جوانان فعال و مستعد در این زمینه باشد.

گلی یادآوری کرد: این آیین‌ها با برگزاری نشست تخصصی و سخنرانی اساتید برجسته حوزه فرهنگ و ادب آغاز و آیین اختتامیه روز بیست و هشتم شهریور با حضور اصحاب فضل و فرهنگ و مسئولان کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، گلباران مقبره استاد شهریار با حضور شعرا، ادبا، مسئولان و اقشار مختلف مردم و ده‌ها برنامه‌ فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha