ورود ۳۴۹۷ خودرو از خراسان شمالی به پارکینگ‌ مرزهای ایران و عراق
کد خبر: 4084908
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

ورود ۳۴۹۷ خودرو از خراسان شمالی به پارکینگ‌ مرزهای ایران و عراق

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از ورود ۳۴۹۷ خودرو از خراسان شمالی به مرزهای شش گانه ایران و عراق برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد.

حسن ناهیدی، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالیحسن ناهیدی، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام قطعی انجام داده‌اند، اظهار کرد: 3497 خودروی سواری وارد پارکینگ مرزهای شش گانه ایران و عراق شده است و بیش از 13 هزار نفر با خودروی سواری و 3500 نفر با اتوبوس وارد مرزها شده‌اند.

وی با بیان اینکه 72 درصد از جمعیت از طریق مرز مهران وارد کشور عراق شده‌اند، تصریح کرد: نوسانات برق، مشکلات حمل و نقل، کمبود آب و... شرایط سختی را برای زائرین ایجاد کرده است و تأکید می‌کنیم که افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این مراسم شرکت نکنند و وارد مرزها نشوند.

ناهیدی با تأکید براینکه طی روز گذشته 40 تن آب آشامیدنی به صورت هوایی به مرز ارسال شده است، افزود: مهم‌ترین اولویت‌های ستاد اربعین در کشور، امنیت و سلامت زائرین است و از همین جهت از مردم در خواست می‌کنیم که اگر تأکید بر حضور در کشور عراق دارند نیز از طریق مرز مهران وارد نشوند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بالا بودنِ هزینه‌های وسایل حمل و نقل در کشور عراق نیز نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است، افزود: برای کنترل ازدحام جمعیت برای استان‌های سهمیه خاص در نظر گرفته می‌شود.

ناهیدی با اشاره به اینکه افرادی که بلیط تهیه کرده‌اند و وارد پایانه‌های اتوبوس‌رانی نشده‌اند، بلیط آنان عودت داده می‌شود، ادامه داد: مردم باید به توصیه‌های ستاد اربعین توجه کنند و در هنگام بازگشت نیز به علت شلوغی جاده‌ها و... با حوصله به سفر خود پایان دهند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای زائرین نباشیم.

 

انتهای پیام
captcha