آیین نمادین «زنگ ایثار» در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4084906
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

آیین نمادین «زنگ ایثار» در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان از نواختن «زنگ ایثار» در مدارس سراسر استان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: مراسم نمادین زنگ ایثار در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش‌، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دیدار با سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از نواختن «زنگ ایثار» در مدارس سراسر استان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: مراسم نمادین زنگ ایثار در مدارس، در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل نواندیش انقلاب اسلامی، پاسداشت پیام شهیدان و ایثارگران دانش‌آموز و زمینه‌سازی برای مشارکت فعالانه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از مهمترین اهداف این مراسم است.

رضایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل نوجوان و جوان را ضروری دانست و افزود: نخستین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از هر نسل به نسل دیگر، تعلیم و تربیت برخوردار از دانش و معرفت با استفاده از ریشه‌های ملی و بومی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا، ایثارگران و خانواده آن‌ها هستیم بر کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس شاهد تأکید کرد.

رضایی با بیان اینکه کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس سراسر استان راهبرد اصلی است، گفت: در راستای تحقق این مهم ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه آموزگاران و دبیران، شاخص‌های نمره دانش‌آموزان به صورت استانی، شهرستانی، منطقه‌ای، مدرسه‌ای و درس به درس تحلیل و بررسی شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اردوگاه ملی دانش‌آموزی راهیان نور مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۷۹ هکتار گفت: با توجه به راه‌اندازی راهیان‌نور مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور این اردوگاه نقش مؤثری در ترویج مکتب شهید سلیمانی دارد.

انتهای پیام
captcha