تشکیل قرارگاه مهارت‌افزایی و اشتغال زنان خانه‌دار
کد خبر: 4081697
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

تشکیل قرارگاه مهارت‌افزایی و اشتغال زنان خانه‌دار

قرارگاه مهارت‌افزایی و اشتغال زنان خانه‌دار با هدف بالندگی و تعالی زنان خانه دار و توسعه مشاغل خانواده محور تشکیل شد.

تشکیل قرارگاه مهارت افزایی و اشتغال زنان خانه‌دار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست قرارگاه مهارت‌افزایی و اشتغال زنان خانه‌دار که از سوی وی و مشارکت با دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

نرجس بختیار خلج، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در این نشست با بیان اهمیت تعالی و بالندگی زنان به ویژه زنان خانه‌دار گفت: نقش زنان در خانواده و اجتماع، محوری است و زنان خانه‌دار به عنوان کنشگران فعال که بیشترین حضور کمی را در کنار اعضای خانواده دارند می‌توانند در ابعاد مختلف از جمله بعد اقتصادی به عنوان مدیران مصرف خانوار و مشخصا با مهارت آموزی و گرایش به سمت ایجاد و تقویت مشاغل خانگی، نقش مؤثری را در رونق تولید و توسعه مشاغل خانواده محور و بومی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر با جمعیت قابل توجه ورودی زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت مواجه هستیم هستیم که عمدتا خانه دار، غیرشاغل با امکانات حداقلی هستند و طبیعتاً  بخشی از مهارت های فردی و اجتماعی لازم را در طول زندگی مشترک فرا نگرفته و نیازمند کمک هستند.

بختیار خلج با بیان اینکه بالندگی و توانمندی زنان خانه‌دار از جمله در حوزه مهارت‌آموزی و تقویت مشاغل خانگی می‌تواند گامی مؤثرتر و اقدامی پیشگیرانه بر ورودی دستگاه های حمایتی نیز باشد، گفت: مکان مشاغل در منزل، هزینه پایین، حضور مادر در کنار فرزندان و تشویق و ایجاد بستر اشتغال سایر اعضای خانواده از ویژگی های مهم این گروه مشاغل است.

وی با بیان این که بیشترین ورودی دستگاه‌های حمایتی زنان غیرشاغل هستند و 80 درصد متقاضیان مشاغل خانگی را زنان تشکیل می دهند، گفت:  تحقق ایجاد اشتغال پایدار با تأکید بر مشاغل بومی و خانگی گام محکمی برای مردمی‌سازی اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به  اهمیت هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های مختلف در این راستا از تشکیل قرارگاه با هدف ایحاد هم افزایی و برنامه ریزی منسجم خبر داد و تأکید کرد: ظرفیت همگرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند با بسیج امکانات و کمک سایر سازمان های متولی در این زمینه اقدامات مؤثری انجام دهد.

انتهای پیام
captcha