تشکیل 582 صندوق قرض‌الحسنه به همت بسیجیان یزدی
کد خبر: 4081583
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

تشکیل 582 صندوق قرض‌الحسنه به همت بسیجیان یزدی

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به راه‌اندازی 582 صندوق قرض‌الحسنه در مناطق شهری و روستایی گفت: در قالب این صندوق‌ها 1980 شغل پایدار ایجاد شده است.

تسهیلات قرض‌الحسنهبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اصغر سلمانی، فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد، امروز، 7 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان یزد با ۱۶ تسهیلگر از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده است.

سلمانی افزود: امروز و‌ پس از چهار سال ۵۸۲ صندوق قرض‌الحسنه در مناطق شهری و روستایی با همکاری معتمدان محلات و مساجد و دهیاران و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ایجاد شده که در این زمینه ۲۳۹۶۰ نفر در قالب ۲۱۵۰ گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره راه‌اندازی و در تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی و مردم‌یاری نقش داشته‌اند.

وی عنوان کرد: اتفاق منحصر به فرد این طرح این بود که از بستر صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا و مردم‌یار، ۲۵ شرکت تعاونی، تولیدی و توزیعی در سطح استان ایجاد و راه اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۱۸۵ بازارچه عرضه محصولات تولیدی در سطح استان برپا شده که بسیاری از بانوان خانه‌دار توانستند محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها به نمایش بگذارند .

سلمانی اضافه کرد: برخی که از بیرون به این صندوق‌های قرض الحسنه نگاه می‌کنند باورشان نمی‌شود که شغل‌های پر درآمد خانگی از بستر همین صندوق‌ها است، به طور مثال از همین ۵۸۲ صندوق قرض‌الحسنه ۱۹۸۰ شغل پایدار ایجاد شده است و شایان به ذکر است تسهیلات حمایتی و اشتغالزایی قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر به منظور اشتغالزایی اعضا صندوق‌های قرض الحسنه به صندوق‌ها واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی صندوق‌های ایجاد شده قریب به مبلغ 600 میلیون تومان از ظرفیت خیران جهت تقویت بنیه مالی صندوق‌ها استفاده شده که از بستر همین مبلغ 4430 فقره تسهیلات با نرخ صفر درصد تا یک درصد پرداخت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد افزود: مردم عزیز در سراسر استان یزد در صورتی که تمایل به شرکت در صندو‌ق‌های قرض الحسنه دارند یا علاقه‌مند هستند تشکیل‌دهنده این صندوق‌ها باشند می‌توانند به تسهیلگران ما در نواحی مقاومت بسیج سازندگی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha