آمادگی ۲۶ بیمارستان در مشهد برای مقابله با هفتمین اوج‌گیری کرونا
کد خبر: 4073248
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

آمادگی ۲۶ بیمارستان در مشهد برای مقابله با هفتمین اوج‌گیری کرونا

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید استفاده از ماسک در محیط‌ های شلوغ و سربسته، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ بیمارستان در شهر مشهد برای مقابله با هفتمین اوج‌گیری ویروس کرونا، آماده خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

کووید 19به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، ایوب توکلیان، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، شهید هاشمی نژاد، فارابی، ۱۷ شهریور، دکتر شریعتی، ثامن الائمه(ع)، رضوی، امام حسین(ع)، شمس، اکبر، آیت‌الله طالقانی، امام زمان(عج)، پاستور نو، ابن سینا و دکتر حجازی، شهید کامیاب، موسی بن جعفر(ع)، ۲۲ بهمن، امام سجاد(ع)، قلب و عروق جوادالائمه(ع)، آریا، نجفی، مادر، بنت الهدی و مهر آماده خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های امام رضا(ع) با ۶۳۳ تخت و بیمارستان قائم(عج) با ۴۵۸ تخت پیش‌بینی شده است، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این دانشگاه مشکلی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و غیرکرونایی نداریم.

توکلیان گفت: کل تخت‌های اختصاص یافته در مشهد برای بیماران مبتلا به کرونا در موج هفتم،   2518518 تخت است که ۴۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران بدحال پیش بینی شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همچنین برای خدمت‌رسانی به سایر بیماران غیر کرونایی 6122 تخت بیمارستانی اختصاص یافته است که ۶۳۰ تخت از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مشهد فعال هستند.

وی بیان کرد: اکنون مشکلی در زمینه تأمین داروی مورد نیاز مبتلایان به کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد و تأمین داروهای مورد نیاز مطابق آخرین پروتکل‌های ابلاغی و نظارت بر نحوه مصرف اکسیژن در بخش‌ها به تمام بیمارستان‌ها اعلام شده است.

توکلیان گفت: آمارهای مبتلایان به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان افزایشی است و از مردم تقاضا داریم ضمن تزریق دز یادآور در محیط‌های شلوغ و سربسته از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم خفیف کرونا به نزدیک‌ترین درمانگاه و مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha