تقویت ارتباطات بین‌المللی در حوزه‌های آموزشی رویکرد دانشگاه الزهرا(س) است
کد خبر: 4071304
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳

تقویت ارتباطات بین‌المللی در حوزه‌های آموزشی رویکرد دانشگاه الزهرا(س) است

مدیر مرکز بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) تهران گفت: رویکرد ما در حوزه بین‌الملل، تقویت ارتباطات آموزشی با کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان است که هم‌زمان انتقال آموزش و پژوهش، فرهنگ و اشتراکات نیز صورت خواهد گرفت.

دانشگاه الزهرا(س)لیلا تاجیک، مدیر مرکز بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) تهران، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص رویکرد این مرکز در حوزه بین‌الملل، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبری درباره برقراری ارتباط فرهنگی با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی و دینی با آن‌ها داریم، کشور عراق را انتخاب کردیم تا ارتباط بیشتری با آن داشته باشیم.

وی افزود: همچنین با توجه به جلساتی که با دانشگاه‌های عراق داشتیم که براساس توضیحات مسئولان دانشگاه‌های عراق در واقع کشورهای اروپایی سعی در جذب دانشجویان عراقی دارند و بورس تحصیلی به آنان می‌دهند، نتیجه اجتناب‌ناپذیر مهاجرت نیز تأثیرات فرهنگی فراوانی بر دانشجویان این کشور خواهد داشت، لذا نقش ما به‌عنوان نمایندگان جامعه آکادمی در ایران این است که ارتباط سازنده و مثبتی با دانشجویان و همکاران خود در عراق داشته باشیم تا ارتباطی بین مردم خود و عراق ایجاد کنیم.

مدیر مرکز بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) تهران بیان کرد: امیدواریم با این رویداد قرآنی بتوانیم در سایه قرآن در مسیر صحیح قدم برداریم و به دوستان قرآن نزدیک شده و از دشمنان قرآن دوری کنیم. دانشگاه الزهرا(س) در اسفندماه به‌عنوان کارگروه ملی همکاری با کشور مالزی انتخاب شد، لذا قرار است همکاری آکادمی بین دانشگاه‌های کشور ایران و مالزی از کانال  این دانشگاه انجام شود، بر این اساس، برنامه‌های جدی برای همکاری با دانشگاه‌های مختلف کشور مالزی داریم، ضمن اینکه رویکرد مقام معظم رهبری نیز همین همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان است.

مدیر مرکز بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) تهران تصریح کرد: در واقع رویکرد ما در حوزه بین‌الملل، تقویت ارتباطات بین‌المللی آموزشی با کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان است که در این راستا انتقال آموزش و پژوهش، فرهنگ و اشتراکات نیز صورت خواهد گرفت. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز بر دیپلماسی علمی تأکید می‌کنند. لذا در این مرکز نیز دیپلماسی علمی را در قالب همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تعریف می‌کنیم که این مقوله را در کشورهایی که با آنها اشتراکات دینی و فرهنگی زیادی داریم به‌ کار می‌بریم.

وی افزود: در این خصوص کارگروه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است و در واقع کارگروه کشورهای عربی را نیز داریم که صرفاً محدود به کشور عراق نیست، در حال حاضر از 270 دانشجوی بین‌المللی از کشورهای عراق، نیجریه، سوریه و... برخوردار هستیم که اکثریت این عزیزان از افغانستان هستند، اما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که از کشورهای مختلف نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

تاجیک با اشاره به اینکه دانشگاه الزهرا(س) تنها دانشگاه جامع بانوان در کشور است که در رشته‌های مختلف به جز علوم پزشکی پذیرش دانشجو داریم، گفت: دانشگاه الزهرا(س) قصد دارد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به 20 نفر از دانشجویان کشورهای دیگر بورسیه تحصیلی برای آموزش زبان و ادبیات فارسی اهدا کند، اگر این اتفاق بیفتد از مهرماه سال‌ جاری به‌صورت پراکنده پذیرای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای دیگر هستیم.

انتهای پیام
captcha