اعلام برنامه‌های ارشاد خراسان‌جنوبی در دهه کرامت
کد خبر: 4061534
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

اعلام برنامه‌های ارشاد خراسان‌جنوبی در دهه کرامت

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی در ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) خبر داد.

محمود رمضانی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، محمود رمضانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، 11 خردادماه در سخنانی با تشریح برنامه‌های این نهاد در دهه  کرامت، بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن به‌صورت محوری با حضور خادمین امام رضا(ع) و تجلیل از برگزیدگان مدهامتان، اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آن به روح امام راحل و شهدا و حفظ صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط کودکان 7 تا 10 سال از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی همچنین به توزیع یک هزار و 200 بسته گوشت گوسفندی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: طرح سه‌شنبه‌های تکریم در این ایام، در راستای تجلیل و تکریم از دختران موفق، خانواده شهدا، فعالین مسجدی و دختران و پسران مسجدی که مزین به نام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند، انجام خواهد گرفت.

به گفته رمضانی نصب پرچم و تزئین محله در ایام دهه کرامت (هر منزل یک پرچم )، تزیین معابر و اطراف مساجد، راه‌اندازی کارناوال شادی در محلات، اجرای طرح دختران آفتاب و اجرای طرح عقد امام رضایی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح شنبه‌های با کتاب در راستای معرفی در خصوص تألیفات و آثار امام راحل برای جوانان و همچنین معرفی کتب سیره حضرت معصومه(س) و  امام رضا(ع) در مساجد اجرا خواهد شد.

رمضانی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی از کتب رفتاری و کرداری حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ویژه دختران و پسران، ادامه داد: اجرای طرح گردش کتاب، نذر کتاب در مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی وصیت‌نامه الهی سیاسی امام راحل از سری برنامه‌های دهه کرامت در راستای ترویج کتابخوانی خواهد بود.

وی از پاسخگویی به سؤالات شرعی، شبهات اعتقادی و مسائل خانوادگی در فضای مجازی از طریق گروه های مجازی مساجد سخن گفت و افزود: ایراد سخنرانی و محتواهای آموزشی بصیرتی در خصوص امام راحل، سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و برگزاری مسابقه از این محتواها در بین اهالی مسجد و همچنین برپایی کارگاه آموزشی شخصیت شناسی امام خمینی(ره)، امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) از برنامه‌هایی است که در فضای مجازی اجرا خواهند شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه‌های دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام دهه کرامت برپا می‌شود، اظهار کرد: اجرای گروه‌های سرود در جشن‌های دهه کرامت مساجد و اجرای سرود سلام فرمانده در ایام ارتحال امام توسط کودکان و نوجوانان مسجدی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

رمضانی یادآور شد: گروه‌های نمایش و تئاتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دهه کرامت اجرا خواهند داشت و طبق برنامه ریزی‌ها، فیلم‌های متناسب با ایام ارتحال امام راحل و دهه کرامت از جمله فیلم‌های بصیرتی و ... اکران می‌شوند.

وی به برپایی جشن دهه کرامت در طبس اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش ارمائیل و چاپ و رونمایی از آثار برگزیده جشنواره خوشنویسی رضوی از جمله برنامه‌های هنری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha