برترین معلم همه انسان‌ها خداوند است
کد خبر: 4055595
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

برترین معلم همه انسان‌ها خداوند است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: پروردگار متعال اولین و برترین معلم همه انسان‌هاست و در قرآن‌کریم پس از خلقت خود را معلم معرفی کرد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شامگاه روز گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور مسئولان استانی و جمعی از معلمان منتخب استان، عنوان کرد: خداوند برای اولین بار در آیات ابتدایی قرآن‌کریم، انسان را به آموختن و خواندن فراخوانده است و همین آیات بیانگر ارزش بالای آموزش و پرورش و تربیت است.

وی گفت: زور، زر و تزویر سه ابزاری است که دولت‌های استعمارگر برای سلطه بر کشورهای جهان سوم به کار می‌گیرند و در این میان قدرت تزویر بیش از دو مورد دیگر است.

امام جمعه زنجان، با اشاره به مقام ارزشمند معلمان اظهار کرد: باید این موضوع را بپذیریم که در برخی موارد از سایر کشورها عقب هستیم و این مسئولیت به عهده معلمان است تا نسل آینده را طوری تربیت کنند که این عقب‌ماندگی جبران شود. همچنین یکی از اشکالات جامعه ایران این مساله است که همواره به دنبال مقصر هستیم در حالی‌که باید راه حل ارائه دهیم.

این مسئول ضمن قدردانی از زحمات معلمان، بیان کرد: آموزش و پرورش به دنبال آن مدارس پایه تاثیر‌گذار پس از خانواده است و ما باید از تجربیات موفق کشور‌های دیگر در این زمینه استفاده کنیم و آموزش و پرورش خود را ارتقا دهیم.

در ادامه این مراسم استاندار زنجان، با اشاره به جایگاه مهم و حساس معلمان، اظهار کرد: معلمان این قدرت را دارند که با نگاه و رفتار و حرکت خود زندگی دانش‌آموز خود را تغییر بدهند و در زندگی انسان ها تاثیرگذار هستند.

محسن افشارچی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز جامعه، بیان کرد: امروز نظام، درگیر یک جنگ اقتصادی است و همه ما به ویژه معلمان باید این درک و تحلیل از شرایط موجود را داشته و در این شرایط پشتوانه حکومت باشیم تا بتوانیم به سلامت از این فشار عبور کنیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی معلمان باید اولویت امور دولت باشد، تصریح کرد: بنده به عنوان یک حکمران محلی موضوع مشکلات معیشتی و رتبه‌بندی معلمان را به وضوح احساس می‌کنم و در صورت اجرایی شدن این مصوبه توسط دولت، استان زنجان باید اولین استانی باشد که این موضوع را اجرایی می‌کند.

این مسئول با شرح جزئیات طرح آزادسازی قیمت آرد، گفت: این طرح در صورتی که به نحو مطلوب و درست اجرایی شود جلوگیری بسیاری از هزینه‌های بی‌رویه و قاچاق غیرقانونی گرفته می‌شود و به سود اقتصاد جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به نمایندگی از معلمان و مسئولان اجرایی آموزش و پرورش ضمن قدردانی از زحمات این قشر، بیان کرد: انتظار جامعه مخاطب ایران از معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، ارتقا سطح علمی و تربیتی نسل آینده جهت مفید واقع شدن در تمامی عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

علی اسماعیلی با ابراز امیدواری در خصوص پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: خوشبختانه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال جاری رو به رشد است و امیدواریم برای ۴ الی ۵ سال آینده بتوانیم نیروی مورد نیاز خود را جذب کنیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان مطمئن‌ترین مسیر برای پذیرش و تعلیم نیروی جوان جامعه و تضمینی برای آینده روشن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایکنا در پایان این مراسم تعدادی از معلمان منتخب و فعال در دوران کرونا و آموزش مجازی و همچنین مدافعان سلامت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha