روشنگری و آگاه‌سازی؛ مهم‌ترین نقش روحانیت
کد خبر: 4053350
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

روشنگری و آگاه‌سازی؛ مهم‌ترین نقش روحانیت

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، هدایت، روشنگری و آگاه‌سازی را مهم‌ترین نقش روحانیت دانست و گفت: شهدای روحانی شیعه و سنی در کنار دیگر رزمندگان انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر و برای دفاع از مردم سینه خود را سپر کردند.

حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع،به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، در یادواره شهدای روحانی استان کردستان که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: نام و یاد شهدا برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد ماند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل ایثار و مجاهدت شهدا و ایثارگران بوده است، افزود: دشمنان برای حذف انقلاب اسلامی ایران و دستیابی دوباره به خواسته‌هایشان دست به گریبان توطئه‌های مختلفی از جمله جنگ نظامی شدند که در این راستا روحانیون به عنوان پیشگامان این نهضت نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: عالمان، فرهیختگان و روحانیون به عنوان هدایتگران جامعه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، زمانی که پرچم مبارزه را بلند کردند نه تنها در مقابل شاه بلکه در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب جنگیدند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، با پشتیبانی علما و روحانیون به میدان آمد، افزود: با هدایت و روشنگری علما و روحانیون نیز مردم به صحنه آمدند و با نابودن کردن نظام ستم‌شاهی، حکومت اسلامی را برای نخستین بار در تاریخ ایران بنیان نهادند.

وی هدایت، روشنگری و آگاه‌سازی را مهم‌ترین نقش روحانیت دانست و گفت: شهدای روحانی شیعه و سنی در کنار دیگر رزمندگان انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر و برای دفاع از مردم سینه خود را سپر کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: روحانیون وارثان پیامبران در هدایت و روشنگری هستند و دشمنان انقلاب و اسلام با روشنگری مخالف هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلامی پیغمبر مردمی، با مردم و در کنار مردم بود، یادآور شد: جرم روحانیت ایفای نقش پیامبران الهی بوده است که اگر روحانیون به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کنند، برکات زیادی را در جامعه خواهد گذاشت.

انتهای پیام
captcha