رشد ۲۶ درصدی اهدای خون قزوینی‌ها در شب‌های احیا
کد خبر: 4052104
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

رشد ۲۶ درصدی اهدای خون قزوینی‌ها در شب‌های احیا

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در شب‌های احیای ماه رمضان سال ۱۴۰۱ با افزایش اهدای خون در استان قزوین روبه‌رو بودیم، به‌طوری‌که اهدای خون به طور میانگین حدود ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

اهدای خون در شب قدر

به گزارش ایکنا از قزوین، مریم مدرسی، مدیرکل انتقال خون استان قزوین، تصریح کرد: در شب‌های احیای ماه رمضان سال ۱۴۰۱ با افزایش اهدای خون در استان قزوین روبه‌رو بودیم، به‌طوری‌که به طور میانگین اهدای خون حدود ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در سال جاری ۲۰۷ نفر و شب ۲۱‌ نیز ۳۱۰ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد ۲۳ نفر خانم بودند، باتوجه‌به شرایط موردنیاز افراد برای اهدای خون، در شب ۱۹ از ۱۷۵ نفر و در شب ۲۱ از ۲۷۱ نفر خون‌گیری صورت گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به آمار اهدای خون در فروردین‌ ۱۴۰۱ اظهار کرد: در فروردین‌ سال جاری ۴۳۴۱ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از ۳۳۶۲ نفر خون‌گیری صورت گرفت، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱.۷ درصد رشد روبه‌رو شده است.

وی افزود: ۱۹۴۲ نفر از اهداکنندگان جزو افرادی بودند که به‌صورت مستمر خون اهدا می‌کنند، همچنین تعداد بانوان اهداکننده خون در این ماه ۲۰۳ نفر بود، در این مدت ۱۴۴۵ واحد خون به بیمارستان‌های استان ارسال کردیم این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش‌یافته است.

مدرسی تأکید کرد: سازمان انتقال خون استان قزوین شب ۲۳‌ ماه رمضان نیز از ساعت ۱۸ تا یک بامداد و انتقال خون شهرستان تاکستان از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۳ میزبان اهداکنندگان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha