تأکید امام جمعه بردسکن برای پیگیری ساخت بیمارستان جدید در این منطقه
کد خبر: 4052041
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

تأکید امام جمعه بردسکن برای پیگیری ساخت بیمارستان جدید در این منطقه

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، این شهرستان به دلیل نبود امکانات کافی بسیار رنج می‌برد، بر پیگیری ساخت بیمارستان جدید در این منطقه تأکید کرد.

امام جمعه بردسکن حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، امام‌جمعه بردسکن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی گفت: زمانی که جمعیت شهرستان بردسکن بین 25 تا 30 هزار نفر بود، بیمارستانی در این شهر ساخته شد که طول عمر آن به حدود 25 پیش بر می‌گردد؛ اما اکنون جمعیت این منطقه به بیش از 80 هزار نفر رسیده، اما همچنان همان یک بیمارستان فعال است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، شهرستان بردسکن به دلیل نبود امکانات کافی بسیار رنج می‌برد، تصریح کرد: بارها پیگیر ارتقای وضعیت امکانات بهداشتی و درمانی در این شهرستان بوده‌ایم، جلسات مختلفی با مسئولان و مدیران برگزار کرده‌ایم، اما باوجود وعده‌های داده شده هنوز نتیجه‌ای را شاهد نیستیم. این بیمارستان ظرفیت پذیرش بیماران به تناسب رشد جمعیت را ندارد و هر بار که نیاز به مراجعه به بیمارستان وجود داشته، بیماران ترجیح داده‌اند رنج رفتن به شهرهای همسایه را تحمل کنند تا از امکانات درمانی مناسب‌تر بهره ببرند.

امینی با اشاره به مشکلات تنها بیمارستان این شهر گفت: بیمارستان بردسکن فرسوده است، این بیمارستان ابتدا 32 تختخوابی بوده که به مرور زمان با احداث فضاهای موجود به 110 تختخوابی رسیده است. ساختمان این بیمارستان 25 سال پیش توسط مردم و بدون نظارت لازم احداث شده و لازم است بیمارستان جدیدی در بردسکن ساخته شود.

وی نداشتن تجهیزات لازم برای تنها بیمارستان بردسکن را از جمله این مشکلات برشمرد و تصریح کرد: بیمارستان از مهم‌ترین و حساس‌ترین بناها در یک شهر است، بنابراین طراحی و اجرای آن به دلیل گستردگی روابط و پیچیدگی عملکرد از اهمیت بالایی برخورد است، رعایت اصول و مبانی فنی نه تنها سبب ارتقای کیفیت خدمات درمانی ارائه شده در این مراکز خواهد شد، بلکه مطلوب بودن فضا بر کارایی و رضایت‌مندی پرسنل شاغل نیز تأثیرگذار است.

امام جمعه بردسکن تصریح کرد: مشکل امروز در بردسکن، فرسودگی شدید ساختمان بیمارستان بردسکن است، ۸۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان به لحاظ عدم دسترسی به امکانات درمانی مناسب در تنگنا هستند و تقاضا دارند مشکل بیمارستان چه با ساخت ساختمان جدید و چه با بازسازی بیمارستان فعلی حل شود.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی از نیازهای مردم این منطقه است، ادامه داد: هرچند در دولت قبل مقرر شده بود ۶ تخت آی سی یو به این شهرستان تحویل داده شود، اما در این دولت فقط چهار تخت تاکنون تحویل‌ داده شده است، هم‏چنین باوجود این‏که دستگاه رادیولوژی تحویل بیمارستان بردسکن شده، اما دو قطعه اصلی آن همراهش نیست و عملاً همانند لامپ مهتابی سوخته‌ای می‌ماند که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود..

امینی با انتقاد از این‏که دستگاه رادیولوژی بیمارستان بردسکن خراب است و مردم سختی‌ها و مشکلات بسیاری دارند، در خصوص وضعیت دستگاه سونوگرافی گفت: هرچند برای تأمین این دستگاه قول‌هایی داده شد، اما تحقق نیافت و در نهایت دستگاهی از یکی از شهرهای مجاور استقراض شد که فقط نیاز بیمارستان را جواب می‌دهد و پاسخگوی مراجعان غیر بستری نیست.

وی ادامه داد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقاضا داریم به شهرستان بردسکن که از مرکز استان ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مردم برای درمان خود به شهرستان‌های دیگر عزیمت نکنند.

امام‌جمعه بردسکن، کمبود پزشک و پرستار را از دیگر مشکلات این شهرستان دانست و افزود: آنچه اعتماد مردم را از بین می‌برد؛ قول‌های بلامحل است. اگر بنا باشد قولی داده شود و عمل نشود، بی‌اعتمادی صورت می‌گیرد و اعتماد از دست رفته بر نمی‌گردد و ضرر آن را نظام جمهوری اسلامی با از دست دادن مردمانش می‌‏کند.

وی تصریح کرد: تاکنون مردم بردسکن ثمره‌ای در بخش‌های درمان ندیده‌اند، اگر دولت می‌خواهد اعتماد از دست رفته را برگرداند با قول و عمل امکان‌پذیر خواهد بود نه این‏که فقط وعده‌های بلامحل بدهند.

انتهای پیام
captcha