بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن فارس گفتند
کد خبر: 4051842
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن فارس گفتند

نمایشگاه قرآن فارس طی روزهای 28 فروردین تا 5 اردیبهشت‌ماه جاری در صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا شده است اما نظر بازدیدکنندگان درباره این نمایشگاه متفاوت است. یکی از ایده‌های جالب نمایشگاه سخن می‌گوید، دیگری از عدم جذابیت برای آقایان.

نمایشگاه قرآن فارس، حرم شاهچراغهمزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، نمایشگاه قرآن فارس طی روزهای 28 فروردین تا 5 اردیبهشت‌ماه جاری در صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا شده است. در این مجال به سراغ برخی از افرادی که از این نمایشگاه بازدید کردند، رفتیم و نظر آن‌ها را درباره نمایشگاه جویا شدیم که در ادامه می‌خوانیم.

فاطمه فتحی، بانوی 22 ساله به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه برگزاری غرفه‌های فرهنگی متناسب با نیاز کودکان برای آشنایی آن‌ها با مسائل دینی، اهل بیت(ع) و قرآن است.

تبیین مسائل فرهنگی متناسب با اقتضائات زمان

وی بیان کرد: یکی از نیازهای امروزه، تبیین مسائل فرهنگی روز متناسب با اقتضائات زمان و ذائقه نسل جدید است که نباید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی از این مهم غفلت داشت.

منیژه ده زیارت، بانوی 36 ساله به خبرنگار ایکنا گفت: برخی از غرفه‌های نمایشگاه با ارائه فعالیت‌های سرگرم کننده در زمینه کودکان بسیار خوب عمل کرده‌اند و باعث تقویت روحیه آن‌ها شده‌اند.

وی افزود: برخی از بازی‌هایی که برای کودکان ارائه شده است بیشتر روی تمرکز آن‌ها تأثیر دارد که خوب است و از بانی این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

رضا رهاورد، آقای 45 ساله هم به خبرنگار ایکنا گفت: مسلماً برپایی نمایشگاه قرآن یکی از الزاماتی است که باید برای توسعه فرهنگ قرآنی بدان توجه داشت اما برپایی آن باید همراه با رعایت تمام جوانب باشد. در این نمایشگاه‌ها باید تلاش شود تا ذائقه عموم مردم برای جذب به سمت فرهنگ دینی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی دو غرفه در این نمایشگاه نظرم را جلب کرد که به نظر در این نمایشگاه تازگی داشتند از جمله غرفه جلسات خانگی قرآن و مابقی همان غرفه‌هایی است که در سال‌های گذشته هم برگزار می‌شده است.

رهاورد به غرفه برخی از کانون‌های مساجد در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اینکه دستاوردهای بچه‌های مسجد در نمایشگاه قرآن به نمایش عموم گذاشته شود، به نظر کار خوبی است و می‌تواند مشوق خوبی برای نسل جوان جهت روی آوردن به چنین فعالیت‌هایی از طریق کانون‌های مساجد باشد.

نمایشگاه جذابیت چندانی برای آقایان ندارد

زهرا هنروران، بانوی 30 ساله نیز به خبرنگار ایکنا گفت: نمایشگاه جذابیت چندانی برای آقایان نداشت که می‌توانستند در این قسمت بیشتر کار کنند و باید اطلاع‌رسانی بیشتری درباره محصولات داشته باشند و وقتی به غرفه‌ای سر می‌زنیم باید درباره محصولات بیشتر توضیح دهند و آن‌ها را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط قوت نمایشگاه مشاوره درباره تربیت فرزند و مسائلی که برای کودکان پیش می‌آید، است و غرفه‌های بازی کودکان بسیار مؤثر است چون حوصله کودکان در محیط های مذهبی سر می رود اینجا هم سرگرم می‌شوند و هم با این محیط انس می‌گیرند.

آیسودا یاوریان، بانوی 38 ساله هم به خبرنگار ایکنا تصریح کرد: در نمایشگاه تلاش شده بود برای کودکان محیط سرگرمی ایجاد شود که کار جالبی بود زیرا زمانی که در محیط های مذهبی مثل حرم شاهچراغ(ع) برای کودکان از این قبیل محیط های فرهنگی مهیا می‌شود کودکان به محیط های فرهنگی ـ مذهبی و مکان‌هایی مثل حرم شاهچراغ(ع) علاقه پیدا می‌کنند و باز هم دوست دارند به این محیط ها مراجعه کنند. همچنین رسیدگی‌هایی که از نظر امکانات برای کودکان ارائه دادند، خوب بود.

فاطمه سادات دهقان، بانوی 28 ساله نیز به خبرنگار ایکنا گفت: توقع من بیشتر بود؛ در بعضی غرفه‌ها تنوع محصولات کم است و همچنین بعضی از غرفه‌ها خالی هستند و در برخی از غرفه کسی نیست که بخواهد محصول را معرفی کند.

وی ادامه داد: اگر قرار بود در چنین فضایی در ماه مبارک رمضان نمایشگاهی برگزار شود باید محصولات قابل توجه‌تری ارائه می‌شد چون با دیدن تبلیغات فقط برای دیدن نمایشگاه آمدم.

تنها قسمت مفید و جالب نمایشگاه

دهقان اضافه کرد: تنها قسمت بسیار مفید و جالب، غرفه‌های مربوط به کودکان بود که برای آن‌ها حالت مهد ایجاد کردند و واقعا فعالیت‌های خوبی داشتند و کودکان سرگرم شدند و فعالیت‌ها واقعاً فکر شده است و برای کودکان جالب بود.

مهسا جوانمردی، 42 ساله در گفت و گو با ایکنا بیان کرد: غرفه‌ها بسیار خوب بود و مخصوصا برای کودکان تدارکات خوبی تهیه شده است و امیدوارم گسترده‌تر و ادامه‌دار باشد.

وی جذابیت نمایشگاه را برای کودکان مناسب توصیف کرد و گفت: وقتی غرفه‌هایی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود، مسلما خانواده‌هایی که همراه با کودکان خود هستند، می‌توانند به راحتی از نمایشگاه بازدید داشته باشند.

الناز عباسی، 23 ساله هم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: آموزش‌های خوبی برای کودکان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و تلاش شده بود با ریتم بچگانه یادگیری مسائل دینی را تسریع بخشند و موضوع ظهور امام زمان(ع) را با لحنی که داشتند و شعر‌هایی که خوانده می‌شد بسیار تاثیرگذار ارائه دادند و برخورد خوبی با کودکان داشتند و موضوعات تأثیر گذاری را انتخاب کرده بودند.

وی افزود: البته اگر اعلام می‌کردند از یک زمان مشخص مثلا از ساعت ۱۷ تا ۱۹ آموزش است که کودکان را از ابتدا بیاوریم بسیار بهتر بود تا اینکه بخواهیم کودکان را پاره وقت همراه خود به نمایشگاه بیاوریم.

انتهای پیام
captcha