برگزاری افطاری وحدت و مقاومت در مهاباد
کد خبر: 4050648
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

برگزاری افطاری وحدت و مقاومت در مهاباد

مراسم افطاری وحدت و مقاومت با حضور علما و رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری افطاری وحدت و مقاومت در مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد، 29 فروردین در مراسم افطاری وحدت و مقاومت در مهاباد اظهار کرد: وحدت بین علمای اسلام در شهرستان مهاباد زبانزد خاص و عام بوده و رژیم جعلی صهیونیستی عامل نفاق و اختلاف در منطقه است و این مسئله مسلمین را از رسیدن به آرمان امت اسلامی باز داشته و بیداری و هوشیاری بیش از گذشته علمای دین، قلدری رژیم صهیونیستی را در منطقه پایان خواهد داد.

وی افزود: باید حقائق را بیان کنیم و اجازه سیاه‌نمایی به دشمن ندهیم و دشمن تلاش می‌کند دستاوردهای انقلاب را که با خون دل به دست آوردیم، سیاه و بی‌ارزش جلوه دهد و در مباحث بین‌المللی هم باید مسئله تبیین مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد تصریح کرد: قرآن کریم پرچم‌دار تبیین است و باید آن چه را که از قرآن قرائت می‌کنیم به میدان عمل بیاوریم در غیر این صورت روز قیامت این کتاب الهی از ما شکایت خواهد کرد و ما علمای اسلام باید پرچم‌دار تبیین در بلاد اسلامی باشیم و سیره علما نشان داده که هیچ‌وقت زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند.

وی ادامه داد: مردم با تبعیت از امام امت با دستان خالی در برابر ژاندارم منطقه ایستادند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و دوری ما از اندیشه و مبانی امامین انقلاب موجب تسلط کفار و مستکبرین می‌شود و تیزبینی و ذکاوت رهبر انقلاب در بزنگاه‌ها و استفاده از مفاهیمی همچون جهاد تبیین برابر جنگ تمام عیار دشمن موجب پیروزی‌های بیشتر انقلاب شده است.

حجت‌الاسلام آقامحمدی بیان کرد: برای ورود به عرصه تبیین باید خود را مسلح به نیازهای جامعه کنیم و امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی لجن‌پراکنی می‌کند و ما باید در این عرصه نیز مسلح باشیم و لازم است به زبانی که جوان مورد هجمه قرار گرفته آشنا باشیم. انقلاب اسلامی با وجود دشمنی‌ها و کینه‌های استعمار با رهبری امام خامنه‌ای به این جایگاه رسیده وگرنه الان مثل برخی کشورهای اسلامی زیر چکمه‌های استعمار له شده بود.

دشمنی دیرینه با اسلام

ماموستا منصور رحمانی‌تپه، استاد حوزه علمیه اهل سنت آذربایجان‌غربی در ادامه این جلسه اظهار کرد: وحدت و همدلی سفارش مهم خداوند در قرآن کریم بوده و قرآن و احادیث محور وحدت مسلمین است و اگر بدانیم این همدلی چه نعمت‌هایی نهفته دارد و تمام تلاش ما برای به دست آوردن وحدت حقیقی خواهد بود. اگر ما وحدت داشته باشیم دشمن نمی‌تواند به راحتی در فضای مجازی جولان دهد، باید محور اتحاد دین خداوند باشد چرا که همه ما در جهت تعالی دین اسلام تلاش می‌کنیم و باید رنگ‌ها و زبان‌ها را کنار گذاشته و با محوریت دین به وحدت برسیم زیرا همدلی عامل برادری است.

وی بیان کرد: فلسطین قبله اول مسلمین، محل نزول وحی بر انبیای الهی و مکان معراج نبی مکرم اسلام است و یکی از مسائلی که امت اسلامی روی آن وحدت دارند، فلسطین بوده و ملت این کشور با سنگ از خود دفاع می‌کنند و همه مسلمانان موظف هستند که به آن‌ها کمک کنند. حضور در راهپیمایی روز قدس یکی از نمادهای وحدت است و جای بسی تاسف دارد که برخی کشورهای اسلامی و عربی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی می‌کنند و آن‌ها را دوست خود می‌دانند.

استاد حوزه علمیه اهل سنت آذربایجان‌غربی با اشاره به اهانت به قرآن کریم در سوئد تصریح کرد: باید این مسئله تبیین شود که اروپایی‌ها و غربی‌ها دشمنی دیرینه‌ای با اسلام دارند و آن را در مواقع مختلفی بروز داده‌اند و باید با برادری و اخوت به تعالی امت اسلامی کمک کنیم.

بیداری ملت‌های اسلامی

ماموستا خسرو شافعی‌فر، استاد حوزه علمیه اهل سنت آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با بیان این که خداوند متعال با بعثت نبی مکرم اسلام بر همه انسان‌ها منت گذاشت، گفت: هم‌اندیشی و نشست مشترک علمای دین برای این است که چاره‌اندیشی شود تا امت اسلام از مسیری که نبی مکرم اسلام با الهام از خداوند به مردم ترسیم کرده، منحرف نشود.

وی ادامه داد: علما به عنوان جانشینان نبی مکرم اسلام، باید احیاکننده فکر، اندیشه و سبک‌های رفتاری پیامبر اعظم باشند و برادری و همدلی رمز موفقیت امت اسلامی است و امروز ما پرچم‌دار این نبرد هستیم، قرآن کریم امت اسلامی را بهترین مردم روی زمین معرفی می‌کند به شرطی که به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

استاد حوزه علمیه اهل سنت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: زمانی بیت‌المقدس از دست استعمار آزاد می‌شود که ملت‌های اسلامی بیدار شوند و به اسلام واقعی عمل کنند و امروز باید با کمک‌های جانی و مالی به یاری فلسطین بشتابیم.

انتهای پیام
captcha