درخشش نماینده خراسان رضوی در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4040761
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

درخشش نماینده خراسان رضوی در مسابقات بین‌المللی قرآن

سیدحجت ترحمی، نماینده خراسان رضوی در سی‌و‌هشتیمن دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حائز رتبه برتر شد.

قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدحجت ترحمی، شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست در این دوره از مسابقات شد.

وی با مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی به‌عنوان مربی در آموزش و پرورش خدمت می‌کند و از استان خراسان رضوی در این مسابقات حضور داشت.

این چهره قرآنی تاکنون موفق به کسب رتبه اول رشته اذان خانواده‌های پاسدار، نفر دوم قرائت خانواده‌های سپاه،‌ نفر سوم مسابقات ملی دانشجویی در رشته ترتیل، رتبه عالی مسابقات اوقاف و امور خیریه در سال‌های ۹۵ و ۹۷ و نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی در سال ۹۹ در رشته ترتیل شده است. انتخاب به‌عنوان برترین مرتل سال ۹۹ و نفر اول مسابقات اوقاف و امور خیریه در همین سال و همچنین انتخاب به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن بخش دیگری از افتخارات وی است.

همچنین محمد‌رضا جاهدی‌نیا محمدرضا جاهدی‌نیا، نماینده دیگر خراسان رضوی در این دوره از مسابقات بود که در رشته حفظ کل قرآن کریم  شرکت کرد. وی متولد سال ۱۳۷۳ در شهرستان سبزوار است. این حافظ کل قرآن، مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن دارد و هم‌اینک به‌عنوان معلم در آموزش و پروش مشغول خدمت است.

جاهدی‌نیا از سن پنج‌ سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را شروع کرده و بیش از 20 سال است که در این حوزه فعالیت دارد. از جمله رتبه‌هایی که این حافظ کل قرآن کسب کرده است می‌توان به رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی، رتبه اول مسابقات نیروهای مسلح و رتبه اول مسابقات اوقاف که سال قبل به دست آورد اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha