جامعه روحانیت تک بعدی عمل نکنند
کد خبر: 4040631
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
روحانی مستقر روستای آفریز:

جامعه روحانیت تک بعدی عمل نکنند

روحانی مستقر روستای آفریز شهرستان قاینات گفت: روحانیون باید در کنار فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود در حوزه‌های عمرانی، اشتغالزایی، اختلافات خانوادگی، ازدواج و... فعالیت داشته تا بتوانند راهکارهایی متناسب با جامعه هدف خود ارائه دهند؛ به عبارت دیگر نباید این‌گونه به جامعه القا کرد که جامعه روحانیت تک بُعدی هستند.

حجت‌الاسلام کمال الدین عرب، روحانی مستقر روستای آفریز شهرستان قایناتحجت‌الاسلام کمال‌الدین عرب، روحانی مستقر روستای آفریز شهرستان قاینات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: روحانیون مستقر در منطقه علی‌رغم تصور عموم نباید تنها به ارائه محتوای معارفی بپردازند و این محتوا را باید در عمل نیز ارائه دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در زمینه آب‌رسانی به مزارع کشاورزی و رفع مشکلات مردم روستای محل تبلیغ خود داشته‌ایم، تصریح کرد: روحانیون مستقر در روستاها باید در همه حوزه‌ها فعالیت چشم‌گیری داشته باشند، چراکه در شرایط و زمانه کنونی فعالیت یک بُعدی روحانیون مستقر در روستاها جوابگوی نیاز اجتماع، خانواده، جوانان نیست.

روحانی مستقر روستای آفریز گفت: یک روحانی یا امام روستا یا امام جماعت باید با تک تک افراد در محله و یا روستا بتواند ارتباط برقرار کرده و پای صحبت و مشکلات آنها بنشیند، نباید از کار کردن، کشاورزی، کمک به محرومان و هر کار دیگری خجالت کشید و ابا داشت و آن را دور‌ از شأن و جایگاه خود بدانیم. یک روحانی در صورتی موفق خواهد بود که در کنار مردم و در دل مردم باشد.

وی ادامه داد: روحانیون باید در کنار فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود در حوزه‌های عمرانی، اشتغالزایی، اختلافات خانوادگی، ازدواج و... فعالیت داشته تا بتوانند راهکارهایی متناسب با جامعه هدف خود ارائه دهند؛ به عبارت دیگر نباید این‌گونه به جامعه القا کرد که جامعه روحانیت تک بعدی هستند.

عرب افزود: در روستای آفریز تلاش کردم نقاط ضعف‌، ظرفیت‌ها، کمبودها و استعدادهای مردم را شناسایی کنم تا بهتر بتوانم در موضوعات مختلف فعالیت کنم و در این راستا سعی کردم با اهالی صحبت کنم و مشکلات آنها را جویا شوم و با این روش بتوانم مشکلات مردم از جهات مختلف را مورد بررسی قرار دهم.

وی بیان کرد: با جلسات و نشست‌ها با اهالی روستا متوجه شدم به دلیل کاهش باران در چند سال گذشته و همچنین استفاده از جوب‌های خاکی برای انتقال آب به مزارع کشاورزی بازدهی محصولات کشاورزی بسیار کم است؛ یعنی با توجه به زحمات کشاورزان اصلا درآمدی نداشتند و با رایزنی‌هایی که با مالکان چاه کشاورزی و همچنین جهاد کشاورزی شهرستان داشتم تصمیم گرفتیم تمامی مسیرهای انتقال آب را لوله‌گذاری کنیم که با همکاری مردم و جهاد کشاورزی توانستیم انتقال آب را توسط لوله به طول 2.2 کیلومتر که هزینه‌های آن از محل کمک‌های دولتی و مردم اهالی روستا تأمین شده، انجام دهیم.

عرب یادآور شد: با این کار از هدررفت آب به‌طور صددرصد جلوگیری شده به‌گونه‌ای که نسبت به گذشته حداقل دو برابر زمین‌های کشاورزی آبگیری می‌شود و به دنبال آن تولیدات محصولات کشاورزی نیز بیشتر شده است؛ از طرفی با این اقدام جامعه روستا متوجه حضور روحانیت در کارهای عام‌المنغعه و به نفع مردم شدند که بعد مهمی در تبلیغ است.

انتهای پیام
captcha