جهاد تبیین در قامت هنر گره‌گشا است
کد خبر: 4038484
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

جهاد تبیین در قامت هنر گره‌گشا است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: جهاد تبیین اگر در قامت هنر دربیاید گره‌گشا است و کوتاهی در این زمینه با هر توضیح و توجیهی، موهبت‌های ویژه امام عصر (عج) را سلب می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کرمان، امروز ۴ اسفندماه، چهلمین نشست مدیران مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست بیان کرد: اولویت نخست مقام معظم رهبری جهاد تبیین است و حوزه هنری می‌تواند در این بخش فرماندهی کنند و در این مسیر باید کارهای بزرگی انجام شود که اثرگذاری بیشتری داشته باشد که برکات آن به خود افراد نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای حاج قاسم دعای شهادت کرد اظهار داشت: هر فردی که کار ویژه و خاصی انجام دهد، مواهب و دعای خاص نیز نصیبش می‌شود و عزت سردار دلها و کثرت جمعیت در شهادت ایشان به دلیل این بود که حاج قاسم باری از دوش امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب برداشته بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ریشه و دلیل بزرگی حاج قاسم اخلاص است، افزود: کسی که می‌خواهد گره‌گشا باشد باید روی کانون توجهات امام عصر(عج) و مساله‌های داری اولویت انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی متمرکز شود که در واقع این مسائل همان مشکلات مردم است.

حجت‌الاسلام قمی افزود: مقام معظم رهبری در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰ بار کلمه جهاد تبیین را به کار برده‌اند و فرمودند همه در این میدان موظف به روشنگری تبیین و افشاگری هستیم. ائمه اطهار نیز به طور مکرر جهاد تبیین داشتند لذا باید تبیین و روشنگری کرد و جهاد امام عصر(عج) نیز بر همین امر است و اگر جهاد تبیین را محقق نکردیم پای مسائل اصلیمان ایستادگی نکرده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین اگر در قامت هنر دربیاید گره باز می‌کند و کوتاهی در این زمینه با هر توضیح و توجیهی، موهبت‌های ویژه امام عصر(عج) را سلب می‌کند.

وی گفت: نگاه زیست بومی، ضرورت اجتناب ناپذیر است زیرا کرمان امروز موهبتی دارد به نام مرقد مطهر سردار دلها که دیروز آن را نداشته و نمی‌تواند در برنامه‌ریزی‌های خود آن را لحاظ نکند.

وی با تاکید به مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها برای هم افزایی و مشخص کار کردن روی ظرفیت‌های استان‌ها متناسب با زیست بوم مناطق، یادآور شد: در هم‌آمیختگی فرهنگی با وجود زیست بوم‌های فرهنگی باید مورد توجه باشد و برای هر مسئولیت بزرگ ملی یک مرکز مسئولیت ایجاد شود.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: ما مسئولیت‌های بزرگ را به مرکز واگذار می‌کنیم در حالی که برنامه‌های بزرگ باید با نگاه زیست بومی در استان‌ها توزیع شود.

انتهای پیام
captcha