«جهاد تبیین» هفت اصل دارد
کد خبر: 4037154
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
امام جمعه موقت قزوین:

«جهاد تبیین» هفت اصل دارد

امام جمعه موقت قزوین گفت: در جهاد تبیین باید به هفت اصل توجه کرد؛ یکی از این اصول روشنگری است، دستاوردهای انقلاب باید به درستی شرح داده شود، روشنگری محیطی مهم است یعنی هر کسی در محیط خود باید به روشنگری بپردازد.

خضری امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به جهاد تبیین تصریح کرد: امام علی (ع) جهاد را بابی از باب‌های بهشت می‌داند که نباید آن را ترک کرد، یکی از آثار ترک جهاد این است که قدرت تفکر و محاسبات از بین می‌رود، همچنین یکی دیگر از آثار ترک جهاد سرگردانی امت‌هاست.

وی افزود: در جهاد تبیین باید به هفت اصل توجه کرد که اولین اصل آن نصرت است، شاخص جهاد تبیین نصرت امام است؛ جهاد تبیین را ولی‌امر دستور داده و ایشان مشخص کرده است، ما در جریان تکلیف، تکلیف را انتخاب نمی‌کنیم بلکه تکلیف را کشف می‌کنیم؛ باید کشف کنیم که وظیفه ما در نصرت امام چیست، نصرت اصل مهمی در جهاد تبیین است و ثمره آن تزاحم تقواست و اینجا تکلیف ولی اولویت دارد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: اصل دوم اصل فوریت است و باید در اولین زمان ممکن و در اولین فرصت جهاد تبیین شکل بگیرد، جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است نباید آن را به تعویق انداخت، حضرت زینب (س) از وقتی دست‌هایش را بستند از کوفه و شام جهاد تبیین را شروع کرد، این نشان می‌دهد که برای تبیین نباید منتظر امکانات و ابزار بود همان‌طور که حضرت زینب (س) پیش از رسیدن به سخنرانی جهاد تبیین را آغاز کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: اصل بعدی اصل قطعیت است، جهاد تبیین قطعی و ضروری است، امروز ضروریت جبهه حق با رصد دیده‌بان انقلاب جهاد تبیین است، اگرچه در حوزه اقتصادی مشکل داریم و تحریم هستیم اما روایت غلط ضربه بیشتری می‌زند قبل از هر چیز باید روایت درست را ترویج دهیم اگر تحریف باشد اقتصاد ضربه می‌خورد، ما مشکل اقتصادی داریم اما باید تصور درست داشته باشیم و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی کشور را بشناسیم.

خضری بیان کرد: اصل دیگر حرکت مستمر است، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که به صورت مستمر بود، حق جهاد است که با تمام توان، مستمراً بایستیم و مطیع باشیم.

وی اظهار کرد: شناخت صحنه اصل بعدی است، امروز باید جبهه شیطان را بشناسیم، باید بدانیم که صهیونیست‌ها در رسانه‌ها و اقتصاد چه کاری می‌کنند، نباید از هیبت دشمنان ترسید چراکه نصرت دست خداست، امروز عرصه مجازی عرصه جهاد است و باید حضور خود را در این فضا تقویت کنیم، باید از فضای مجازی در حوزه جهاد تبیین استفاده کرد.

امام جمعه موقت قزوین اصل ششم را اصل روشنگری دانست ‌و گفت: در جهاد تبیین اصل روشنگری مهم است، دستاوردهای انقلاب باید به درستی شرح داده شود، روشنگری محیطی مهم است یعنی هر کسی در محیط خود باید به روشنگری بپردازد.

وی تصریح کرد: اصل آخر اصل نقطه‌یابی است، هر کسی از خودش سوال کند کجا هست و باید چه کاری کند، امروز باید مانند دفاع مقدس وارد عمل شویم و هزینه دهیم تا به موفقیت برسیم.

انتهای پیام
captcha