برگزاری مراسم اعتکاف در اردبیل
کد خبر: 4036289
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

برگزاری مراسم اعتکاف در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آئین اعتکاف مومنان در شهر اردبیل در قالب هشت مسجد برگزار شده تا هم استانی‌ها بتوانند این ایام معنوی رجب را با راز و نیاز سپری کنند.

برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۵ بهمن‌ماه، اظهار کرد: آئین اعتکاف در اردبیل در قالب 8 مسجد برگزار شده تا هم استانی‌ها بتوانند این ایام معنوی رجب را با راز و نیاز سپری کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: مراسم اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب سال‌جاری در مساجد منتخب استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد تا مؤمنان از این فرصت برای خلوت با معبود و شست و شوی دل و روحشان، سالی معنوی را رقم بزنند.

وی بیان کرد: برای آقایان مساجد امام علی کارشناسان، المهدی حافظ، الغدیر شورابیل، مسجد جامع و اعظم و حضرت ابوالفضل(ع) شهرک سینا تدارک دیده شده تا مراسم معنوی اعتکاف را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای بانوان نیز مسجد سادات علی آباد و الزهرا(س) شهرک آزادی تدارک دیده شده تا در ایام اعتکاف از فرصت به وجود آمده برای برداشتن توشه معنوی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: این مراسم با رعایت موازین بهداشتی برگزار و مومنانی که هر سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند با در دست داشتن کارت واکسن و مدارک می‌توانند در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال در کنار دعا و نیایش سخنرانی و محفل انس با قرآن برای مؤمنان تدارک دیده شده تا در مدت سه روز گوشه نشینی و خلوت در مساجد بتوانند حال و هوای معنوی خود را اعتلا دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز حداقل یک مسجد برای اعتکاف آقایان و یک مسجد نیز برای اعتکاف بانوان تدارک دیده شده که مؤمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی در جریان برگزاری این آئین معنوی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خاطر نشان کرد: این مراسم از اذان صبح ۱۳ رجب آغاز و تا اذان مغرب ۱۵ رجب معتکفان از فرصت ماه پرفیض رجب برای بهره‌مندی از معنویت بیشتر استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha