گوترش: وعده جهانی درباره استقلال دولت فلسطین محقق نشده است
کد خبر: 4035146
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

گوترش: وعده جهانی درباره استقلال دولت فلسطین محقق نشده است

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اوضاع اراضی اشغالی فلسطین همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است، گفت که وعده جهانی درباره استقلال دولت فلسطین محقق نشده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، آنتونیو گوترش طی سخنانی در افتتاحیه نخستین نشست کمیته سازمان ملل در سال جدید برای بررسی اوضاع ملت فلسطین و حقوق غیرقابل تصرف آنان گفت: اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین وخیم است و فلسطینیان از خشونت بسیار و نبود امنیت و از دست دادن دارایی‌های خود از سوی نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست رنج می‌برند.
 
گوترش تأکید کرد که جامعه بین‌المللی نیاز مبرمی به تلاش جمعی برای حل این بحران و پایان دادن به اشغالگری مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و توافق‌های دوجانبه دارد.
 
دبیرکل سازمان ملل همچنین تأکید کرد که هدف، باقی ماندن دو دولت یعنی دولت اسرائیل، دولت مستقل فلسطین و دموکراتیک در کنار یکدیگر است که با مرزهای دارای امنیت مطابق خطوط مرزی ژوئن ۱۹۶۷ زندگی کنند و قدس پایتخت مشترک هر دو دولت باشد.
 
گوترش با اشاره به این که هیچ راهکار جایگزنی برای این راه‌ حل وجود ندارد، بر لزوم توقف تجاوزات و حمایت از توسعه اقتصادی غزه و همچنین لزوم توقف پروژه‌های شهرک‌سازی غیرقانونی در اراضی فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha