کردستان وارد محدوده قرمز اُمیکرون شد
کد خبر: 4034983
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

کردستان وارد محدوده قرمز اُمیکرون شد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در سقز و بانه قرمز، در بیجار، دهگلان، قروه دیواندره، مریوان و سروآباد زرد و در سنندج و کامیاران در شرایط نارنجی قرار گرفته است.

بستری شدن بیماران کرونایی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر امید بنفشی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به گسترش شیوع سویه جدید امیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری طی روزهای اخیر اظهار کرد: با توجه به شدت شیوع این سویه در استان، وضعیت کنونی از لحاظ تعداد مبتلایان و بستری‌ها با روند صعودی در حال افزایش است‌.

وی آخرین وضعیت کرونا در استان را بر اساس رنگ‌بندی تشریح کرد و افزود: در حال حاضر سقز و بانه در وضعیت قرمز، بیجار، دهگلان، قروه دیواندره، مریوان و سروآباد زرد، سنندج و کامیاران در شرایط نارنجی قرار دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: ورود به مرحله قرمز کرونایی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری می‌تواند موجب رویارویی با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت خود و جامعه شود.

وی با تأکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان تقاضا کرد در شرایط کنونی که اُمیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم است.

بنفشی با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون در استان ادامه داد: تاکنون بیش از دو میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۷۳ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۸۹ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۶۱ هزار و ۳۲۹ دُز باقیمانده است، افزود: یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۸۳ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: ۹۵۱ هزار و ۱۲۳ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۷۰ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود و ۲۸۵ هزار و ۶۷۸ نفر معادل ۲۴ درصد جمعیت هدف نیز در قالب دُز بوستر(نوبت سوم) واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۳ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: ۴۹ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

دکتر بنفشی از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و یادآور شد: ۸۰ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند. ۸۷ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha