نسخه شفابخش مشکلات کشور، کار و مدیریت جهادی است
کد خبر: 4033469
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

نسخه شفابخش مشکلات کشور، کار و مدیریت جهادی است

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، نسخه شفابخش امروز مشکلات کشور را کار و مدیریت جهادی دانست و گفت: در همین راستا ۳ قوه کشور هماهنگ شدند تا با این مدل از مدیریت، مشکلات برطرف شوند.

جمال رحیمیان، جهاددانشگاهی، تولید عصاره گل محمدیبه گزارش ایکنا از فارس، جمال رحیمیان، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور امروز، ۱۳ بهمن در آیین کلنگ‌زنی پروژه فناورانه تولید اسانس تام از گل‌ محمدی متعلق به جهاددانشگاهی فارس که در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر در شهرک صنعتی داراب برگزار شد، گفت: امروز نسخه شفابخش بسیاری از مشکلات کشور کار و مدیریت جهادی است و در همین راستا ۳ قوه کشور هماهنگ شدند تا با این مدل از مدیریت، مشکلات برطرف شوند.

وی بیان کرد: ان شاءالله سال آینده زودتر از موعدی که وعده داده شد، پروژه اسانس‌گیری گل محمدی به عنوان یک طرح فناورانه صنعتی، تکمیل و تحویل مردم فهیم داراب و استان فارس شود.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در راستای شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» بحمدالله بخش خصوصی و بخش‌های دیگر وارد عرصه اقدام شدند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از رونق تولید گفت: آنچه برای ما مهم بوده، همراهی، همکاری و هماهنگی برای پای کار آمدن همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه تولید است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شهرستان داراب در تولید گل محمدی در کشور و جهان، ادامه داد: این قابلیت باید به جایگاهی برسد که با نگاه علمی و توسعه‌ای به آن توجه شود.

عسکری در ادامه اقدام و حرکت جهاد دانشگاهی را ارزشمند و ویژه توصیف و اضافه کرد: شاهد صادرات غنچه گل از شهرستان داراب و دیگر نقاط ایران به دو کشور اروپایی انگلستان و فرانسه هستیم که محصول نهایی آن به همه کشورهای جهان منجمله ایران با قیمتی بسیار بالاتر باز می‌گردد، بنابراین مطلوب آنست که از این قابلیت و ظرفیت نهایت بهره را برده و به تعبیر مقام معظم رهبری از خام فروشی جلوگیری کنیم.

وی ضمن قدردانی از دست اندکاران مجموعه جهاددانشگاهی تاکید کرد: از همه مسئولان می‌خواهیم تا بستر امن سرمایه گذاری را ایجاد کرده و تمام کار این پروژه را عملیاتی و اجرایی کنند و با توجه به کلنگ‌زنی، زمانبندی را در دستور کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است، گفت: ما به راحتی می‌توانیم جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون خود را پوشش دهیم. یعنی اگر محاسبه کنیم همین جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری آنقدر ارزآوری در صادرات محصولات کشاورزی دارند که امکان بستن شیرهای نفت را فراهم کند.

عسکری تاکید کرد: در حوزه کشاورزی، امکان حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران به واسطه اصلاح و اجرای قوانینی نظیر طرح امنیت غذایی، خرید تضمینی و یا شورای قیمت‌گذاری، فراهم شده و شرایط اشتغال و تولید شکل گرفته است؛ لذا مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان داراب هم باید ترغیب سرمایه‌گذار و تامین امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت بیان کرد: اگر در جایی بروکراسی اداری مانع انجام و توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت باشد، با هماهنگی مسئولان در برطرف کردن مشکل، اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha