ثبت بیش از 4 هزار خانه قرآن در طرح خوداظهاری/ دو هزار خانه رصد میدانی شدند
کد خبر: 4031127
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی سازمان دارالقرآن بیان کرد:

ثبت بیش از 4 هزار خانه قرآن در طرح خوداظهاری/ دو هزار خانه رصد میدانی شدند

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اجرای طرح خوداظهاری خانه‌های قرآن اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح، تاکنون تعداد چهار هزار و ۵۲۸ خانه قرآن در سامانه اعلام شده ثبت شده که از این تعداد، دو هزار و 16 خانه قرآن در رصد میدانی مورد بازدید ارزیابان قرار گرفته است. 

به گزارش ایکنا، با توجه به نقش بی‌­بدیل خانه‌های قرآن در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌­های قرآنی کشور، لازم است فعالیت خانه‌های قرآن در هموارترین مسیر جهت توسعه برخوردار بوده و واجد مطلوب‌­ترین سطح کیفیت باشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند. حصول به این نقطه مطلوب و ترسیم مسیر راه، نیازمند اطلاع دقیق از وضعیت موجود است؛ لذا جهت دستیابی به واقعیت موجود در عرصه فعالیت خانه‌­های قرآن و عترت به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا و تلاش برای تنظیم سند تحول در افق میان مدت و بلند مدت توسعه فعالیت­‌های مربوط، پایش خانه‌های قرآن و عترت در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفته است.

حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم در این خصوص با اشاره به اجرای طرح خوداظهاری خانه‌های قرآن اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح، تاکنون تعداد چهار هزار و ۵۲۸ خانه قرآن در سامانه اعلام شده ثبت شده و از این تعداد، دو هزار و 16 خانه قرآن در رصد میدانی مورد بازدید ارزیابان قرار گرفته است. 

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: رصد میدانی از ۲۰ دی ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و این تاریخ نیز تمدید نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت خانه‌های قرآن گفت: در یک ماه اخیر ۱۴۶ خانه قرآن، تأسیس و پروانه فعالیت ۹۶ خانه قرآن نیز تمدید و تحویل این خانه‌ها شده است.

لازم به ذکر است که طرح خوداظهاری خانه‌های قرآن از نیمه شهریورماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha