جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است
کد خبر: 4030849
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از روز برگزاری جشن تکلیف به‌عنوان طلوع صبح بهای عبودیت در وادی بندگی خداوند یاد کرد و گفت: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، سوم بهمن‌ماه در آیین جشن تکلیف 200 دانش‌آموز دختر روستای درح شهرستان سربیشه، اظهار کرد: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف خاطره‌ای معنوی و تربیتی است، تصریح کرد: در جشن آغاز بندگی، دانش‌آموزان دختر و پسری که به سن بلوغ شرعی می‌رسند، در آیین‌های گروهی با خدایشان عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: در نظام تربیتی آموزشی ایرانی اسلامی، نوجوانان مکلف با راه ورسم زندگی معنوی آشنا شده و  با برنامه‌ای مدون، در یک حرکت منسجم، در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی، گام برمی‌دارند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تکلیف به‌عنوان آغاز یک مأموریت الهی یاد کرد و ادامه داد: سود و زیان واجبات و محرمات، تنها مربوط به جسم ما نیست، بلکه برخی از آثار تکلیف‌ها به فکر، روان و اخلاق ما مربوط می‌شود، چون انسان ترکیبی از جسم و جان است. لذا، نیازهای او هم در دو بخش جسمی و روحی است.

به گفته واقعی، دانش‌آموزان مکلف اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش کنند، هیچ‌گاه اسیر هوای نفس و وسوسه‌های خناسان و ابلیس‌های زمانه نمی‌شوند.

انتهای پیام
captcha