12 ویژگی بارز شخصیتی حضرت زهرا(س) + عکس
کد خبر: 4026739
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
امام‌جمعه عالیشهر تبیین کرد:

12 ویژگی بارز شخصیتی حضرت زهرا(س) + عکس

امام‌جمعه شهر عالیشهر با بیان 12 ویژگی بارز شخصیتی حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت صدیقه‌ کبری(س) میزان و معیار تشخیص حق از باطل و سرچشمه‏ علوم‌ الهی و آئینه صفات عالیه انسان کامل در تمام اعصار است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌غلامرضا هاشمی، امام‌جمعه شهر عالیشهر، 16 دی‌ماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلای نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) میزان و معیار تشخیص حق از باطل است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) سرچشمه‏ علوم‌ الهی و آئینه صفات عالیه انسان کامل در تمام اعصار است. ایشان در امتحان توحید و خدمت به اهداف رسول‌ خدا(ص) و امتحان در امامت و ولایت سربلند بیرون آمد و در نهایت در راه دفاع از امامت به مقام شهادت نائل شد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) در توصیف کمالات والای عرفانی و الهی حضرت زهرا(س) احادیثی همچون «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی؛ فاطمه پاره تن من است» و «فَاطِمَةُ سَیِّدَةِ نِسَاءِالْعَالَمِین؛ فاطمه(س) سرور زنان دو عالم است» را بیان فرموده‌اند، افزود: تمام ابعادی که برای زن متصور و برای یک انسان متصور است، در فاطمه زهرا(ع) جلوه کرده است. حضرت زهرا(س) دختر رسالت، همسر ولایت و مادر امامت و حلقه ‏اتصال نبوت و امامت است‌؛ همچنین سخاوت، ایثار، گذشت، صبر، استقامت، قناعت، عبادت پروردگار و کمک به نیازمندان بخشی از ویژگی بارز شخصیتی ایشان در زندگی و اجتماع بود.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: حضرت زهرا(س) در هنگام شهادت 18 سال سن و چهار فرزند به نام‏‌های امام حسن‌ مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب‌ کبری(س) و ام‌کلثوم(س) داشت که در دامان ایشان پرورش یافتند.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اسماعیل‌پور در این مجلس فاطمی به مرثیه‌خوانی و قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) پرداخت.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha