استاندار خراسان‌جنوبی برای حل مشکلات امیرآباد دستور ضرب‌الاجلی صادر کرد
کد خبر: 4025657
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
در پی جان‌باخنن کودک ۴ ساله در حمله سگ؛

استاندار خراسان‌جنوبی برای حل مشکلات امیرآباد دستور ضرب‌الاجلی صادر کرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: افکار عمومی، منتظر اقدام مسئولان برای رفع مشکلات اميرآباد در بازه زمانی کوتاه هستند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته 12 دی ماه در جلسه فوق‌العاده بررسی مسائل و مشکلات روستای امیرآباد اظهار کرد: در پی حادثه دلخراش فوت کودک ۴ ساله، برخی مسائل و مشکلات روستای امیرآباد  جنبه اورژانسی دارد که باید در اولین فرصت برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

به گفته وی؛ مدیران باید با آستانه تحمل بالا مسایل را پیگیری کنند زیرا این موضوعات در شأن استان نیست.

استاندار، مسئولیت پیگیری روند رفع مشکلات امیرآباد را به فرماندار بیرجند با پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری سپرد و تأکید کرد: ساماندهی سگ‌های ولگرد، اجرای دیوار ساحلی رودخانه، روشنایی معابر و احداث پل امیرآباد باید در اولویت مسایل عمرانی قرار گیرد.

قناعت با بیان اینکه اگر بسیاری از این موارد قبلاً مورد توجه قرار می‌گرفت، شاید اکنون شاهد این حادثه تلخ نبودیم، گفت: فرمانداری مشکل سگ‌های ولگرد را  با جدیت پیگیری کند و این موضوع سریعاً توسط متولیان امر ساماندهی شود.

به گفته وی؛ حادثه امیرآباد واقعاً قابل تأمل است و مصیبت وارده وسیع است، اما در این میان همکاری خانواده برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان قابل تقدیر است. مشکلاتی از این دست، باید به صورت جهادی مورد توجه مدیران و متولیان امر قرار گیرد تا دوباره شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

قناعت با اشاره به این که ۸۰ درصد روشنایی مورد نیاز این منطقه تأمین شده، ادامه داد: بخشی که روی زمین مانده باید با اولویت تأمین شود. تأمین روشنایی رودخانه امیرآباد حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طبق هماهنگی صورت گرفته، با اصلاحیه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان این اعتبار از محل طرح هادی در اختیار شرکت برق قرار خواهد گرفت.

استاندار با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق از روز دوشنبه عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می‌کند، تأکید کرد: این پروژه باید تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

قناعت با اشاره به این که اجرای دیوار ساحلی برای سه هزار و ۴۰۰ متر از رودخانه امیرآباد اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد:  طبق برآورد صورت گرفته، این پروژه  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات ملی بنیاد مسکن و اعتبارات استانی این مهم تأمین و عملیات اجرایی آن از لایروبی کف رودخانه گرفته تا تأسیس دیوار ساحلی از روز دوشنبه توسط شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شود.

وی ساخت پل رودخانه امیرآباد را نیز از اولویت‌های برنامه‌های عمرانی در این منطقه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این پل نیز به زودی برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha