شبهات را با استدلال‌های منطقی پاسخ دهیم
کد خبر: 4022215
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

شبهات را با استدلال‌های منطقی پاسخ دهیم

کارشناس مذهبی لرستان با اشاره به وجود شبهات دروغین فراوان گفت: باید بصیرت ما به حدی باشد که بتوانیم در برابر شبهات، استدلال منطقی بیاوریم.

مراسم فاطمیهبه گزارش ایکنا از لرستان، به همت کانون قرآن و عترت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان مراسم عزاداری ویژه ایام فاطمیه اول شامگاه یک‌شنبه، ۲۸ آذرماه در مسجد امام حسن‌ مجتبی(ع) واقع در گلدشت غربی، خرم‌آباد برگزار شد.

 حجت‌الاسلام آیت علی‌زاده، از کارشناسان مذهبی خرم‎آباد در این مراسم با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم فاطمیه، گفت: علامه امینی صاحب کتاب الغدیر تمام عمر خود را صرف گردآوری احادیث و روایات معتبر در خصوص غدیر کرده است.

وی با اشاره به این‌که علامه امینی برای گردآوری کتاب الغدیر به برخی کشورها مانند هندوستان نیز سفر کرده است، افزود: علامه امینی گاهی برای جمع‌آوری یک روایت از یک کتاب از کشوری به کشور دیگر می‌رفت.

علی‌زاده با تأکید بر این‌که علامه امینی برای ثابت کردن حقانیت امام علی(ع) کتاب الغدیر را می‌نویسد و این کتاب امروز یکی از منابع روایی معتبر است، اضافه کرد: عده‌ای با علم به بر حق بودن مولای متقیان، این حقانیت را نمی‌بینند و نمی‌شنوند.

وی با اشاره به اینکه در بیانی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) آمده است که کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، افزود: این روایت مورد تأیید شیعه و سنی است و این حدیث از روایاتی است که شیعیان آن را حفظ باشند چراکه یکی از حقانیت‌های شیعیان است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به وجود شبهات دروغین فراوان در خصوص ولایت امام علی(ع) و شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س)، گفت: در فضای مجازی این شبهه مطرح شده است که در غدیر عده‌ای «مولا» را به‌ معنای دوست ترجمه می‌کنند و با تحریف تاریخ می‌گویند حضرت زهرا(س) به مرگ عادی از دنیا رفته است.

وی با اشاره به این‌ که کتاب «شب‌های پیشاور» از جمله کتبی است که تمام شبهات در خصوص غدیر و ولایت امام علی(ع) را پاسخ داده است، ادامه داد: باید بصیرت ما به حدی باشد که بتوانیم در برابر شبهات، استدلال منطقی بیاوریم.

انتهای پیام
captcha