دولت به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود
کد خبر: 4022076
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

دولت به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت خوبی برای حل مشکلات کشور وجود دارد، گفت: دولت باید به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز، 28 آذرماه در نشست با نمایندگان کارگران فارس با بیان اینکه دولت به سمت کاهش استقراض منابع مالی از بانک مرکزی رفته است، گفت: روند در پیش گرفته دولت در کاهش استقراض از بانک مرکزی و پرداخت بدهی‌های خود به نفع اقتصاد است و با توجه با هماهنگی دولت و مجلس نیز اوضاع اقتصادی و مدیریتی در کشور رو به بهبود است.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در لایحه دولت به مجلس نیز کارهایی که از ما بر می‌آید برای مردم انجام دهیم و ارزیابی ما از تعامل دولت و مجلس این است که در حال حاضر فرصت خوبی برای حل مشکلات در کشور وجود دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه دولت باید به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود، گفت: هدف ما چابک‌سازی دولت، کاهش دخالت‌ها و تقویت نظارت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی است که موضوع در مجلس در حال بازنگری است.

زهرا درویشی، بازرس کانون بازنشستگان و رئیس اتحادیه بانوان کارگر در استان فارس نیز در این نشست گفت: حدودا ۲۸گروه حمایتی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت مهمان ناخوانده قرار گرفتند که هزینه بسیار بالایی را بر سازمان تحمیل می‌کند، لازم است این گروه‌ها به صندوق دیگر که تحت حمایت دولت انتقال یابند.

وی گفت: حدود ۸۷ اقلام داروی ضروری از لیست پوشش بیمه‌ای خارج شده است و کارگران و بازنشستگان با حقوق ۳ الی ۴ میلیون تومان چگونه هزینه مخارج سنگین زندگی و دارو و درمان را بپردازد با این تورم افسارگسیخته مشکلات و مسائل کارگران و بازنشستگان مهمترین دغدغه جامعه است و اجازه ندهید فقر و بیچارگی و برده‌کشی مدرن شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha