آبادی کشور با اتحاد حوزه و دانشگاه هموارتر می‌شود
کد خبر: 4021524
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
امام جمعه زنجان:

آبادی کشور با اتحاد حوزه و دانشگاه هموارتر می‌شود

امام‌ جمعه زنجان گفت: با وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه، مسیر رسیدن به نقطه مطلوب و آبادانی بیشتر جامعه هموارتر می‌شود.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امام جمعه زنجان، 26 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با اشاره به ۲۷ آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: با وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه، مسیر رسیدن به نقطه مطلوب و آبادانی بیشتر جامعه هموارتر می‌شود؛ چراکه دشمن همیشه از اتحاد هراس دارد و برای نابودی کشورها و اقوام از ایجاد اختلاف بین آن‌ها استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل دشمن، ابراز کرد: آنچه که باعث افتخار است، انسانیت، خدمت، منشأ خیر بودن و عمل صالح است و اقوام و نژاد خاص هرگز موجب برتری یکی به دیگری نیست. اختلاف بین اقوام مختلف، ترک، کرد، بلوچ، عرب، مسلمان، ارمنی و سایر موارد  بهانه است که دشمن از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

خطیب نماز جمعه زنجان با تأکید بر اینکه باید حواسمان باشد که ما همه مسافر یک کشتی هستیم بنابراین باید اتحاد و همبستگی بین قومیت‌های مختلف وجود داشته باشد، بیان کرد: دشمن در جریان بمباران هشت سال دفاع مقدس هرگز توجه نمی‌کرد که منطقه و اقوام خاصی را بمباران کند، بلکه هدف این بود که ایران نباشد، بنابراین اینجا است که وحدت بین آن‌ها می‌تواند دشمن را به عقب براند.

وی همچنین به مذاکرات هسته‌ای و برجام اشاره کرد و گفت: در برجام پس از خروج ترامپ و دیگر کشورها از معاهده، به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما دو راه بیشتر نداشتیم که التماس به دشمن و یا مقاومت و ایستادگی راه چاره بود. التماس به دشمن قطعا کارساز نبود چون دشمن از گرگ هم بی‌وجدان‌تر است و راه دوم که باید با قوی‌تر کردن توان داخلی مقاومت می‌کردیم که این کار موثر بود.

خاتمی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با تحریم‌ها علیه ایران، انقلاب از پا می‌افتد، افزود: اما دشمن غافل از این بود که مردم ایران قوی‌تر از آن هستند که بخواهند تسلیم دشمن شوند، چون مردم ایران با وجود اینکه در فشار و سختی بسیار به سر می‌برند اما همچنان با اتحاد، به انقلاب و رهبری پایبند هستند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان فرمایشی از ایشان یادآور شد: دختر گرامی نبی اکرم(ص) می‌فرمایند: هرکس راهی را که ما رفته‌ایم برود و به دستورات ما عمل کند در قیامت با ما است و بالاتر و شیرین‌تر از این در دنیا چیزی نیست.

وی همچنین با یادآوری  26 آذر به عنوان روز حمل و نقل اظهار کرد: در زمانی که صدام با کمک ابرقدرت‌های جهان جنگ هشت ساله را علیه ایران آغاز کرد حضرت امام  خمینی(ره) با صدور پیامی از همه رانندگان ماشین‌های سنگین خواست که به کمک نیروهای حاضر در جبهه شتافته و در دفاع از میهن مشارکت کنند. بلافاصله پس از فرمان امام دارندگان کامیون‌ها و تریلی‌ها در یک جهاد، عملاً ولایتمداری را به نحو احسن انجام دادند و پس از آن بود که ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل نام گرفت.

امام جمعه زنجان همچنین به ایثارگری‌های پرستاران از بدو انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: پرستاران در دوران دفاع مقدس و در بیمارستان‌های سیار زیر بمب و موشک دشمن هم ایثارگری‌های لازم را داشته‌اند. رهبری فرمودند خداوند به پرستاران اجر مضاعف می‌دهد چون آن‌ها ایجاد امنیت خاطر برای بیماران و خانواده آن‌ها دارند.

انتهای پیام
captcha